کد خبر: ۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
به گفته بسیاری از تحلیلگران، سامسونگ توانست با عرضه فبلت های سری گلکسی نوت، خلاء میان گوشی های 4.3 اینچی و تبلت های 7 اینچی را پر کند و رویای ساخت اسمارت فون هایی با نمایشگرهای بزرگ را به واقعیت تبدیل کرد.

در طی سال های اخیر و همزمان با روند رو به رشد استقبال خریداران از گوشی های هوشمند، کمپانی های فعال در این عرصه، محصولات خود را در قالب سری و یا مجموعه هایی خاص تولید و روانه بازار کرده اند.

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

این اقدام، یعنی عرضه گوشی هایی متعلق به یک خانواده، مزیت هایی دارد که از میان آن ها می توان به نگهداشت کاربران متعصب با عرضه اسمارت فون های به‌روز و همچنین ایجاد تمایز میان گوشی های خود با سایر گوشی های موجود در بازار اشاره کرد.

اگر سری به بازار گوشی های هوشمند بزنید، این سری ها را مشاهده خواهید که هر کدام با نام هایی همچون آیفون اپل، وان اچ تی سی، دروید موتورولا و گلکسی اس سامسونگ در ویترین فروشگاه ها خودنمایی می کنند.

گوشی های متعلق به هر کدام از این سری ها، از مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند که خریداران، بسته به نیاز، بودجه و سلیقه خود یکی از آن ها را برای خود برمی گزینند.

اما در میان انواع مختلف اسمارت فون های موجود در بازار، یک خانواده از کمپانی سامسونگ به نام گلکسی نوت وجود دارد که جدای از محبوبیت کم نظیر خود، از مشخصات و شکل و شمایلی متمایز از سایر اسمارت فون ها برخوردار است.

قبل از آن که این گوشی ها برای اولین بار در سال 2011 رونمایی و روانه بازار شوند، رویکرد بسیاری از کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند، عرضه اسمارت فون کوچک و به اصطلاح جمع و جور بود تا این که اولین اسمارت فون متعلق به سری گلکسی نوت سامسونگ معرفی شد.

همانطور که می دانید اولین و به نوعی بارزترین ویژگی این گوشی ها، نمایشگر بزرگ آنهاست که با ورود خود تمامی معادلات بازار را بر هم زده و تجربه ای جدید از کار با یک اسمارت فون را برای کاربران رقم زدند.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، سامسونگ توانست با عرضه فبلت های سری گلکسی نوت، خلاء میان گوشی های 4.3 اینچی و تبلت های 7 اینچی را پر کند و رویای ساخت اسمارت فون هایی با نمایشگرهای بزرگ را به واقعیت تبدیل کرد.

اما جدای از ابعاد بزرگ این فبلت ها، مهندسان سامسونگ ویژگی های منحصر به فرد دیگری را در محصولات متعلق به این خانواده تعبیه کردند که این ویژگی چیزی نیست جز قلم هوشمند و یا همان استایلوس.

این قلم که با نام S Pen شناخته می شود همه ساله و با عرضه نسخه جدیدی از این فبلت، قابلیت ها و ویژگی های تازه ای را به خود می دید و می توانست لذت کار با یک اسمارت فون را برای کاربران دوچندان کند.

حال که تا چند روز دیگر قرار است عضو جدیدی از فبلت های متعلق به این خانواده با نام گلکسی نوت 7 رونمایی شود، قصد داریم تا نگاهی به تمامی آن چه که سامسونگ، تحت عنوان گلکسی نوت، معرفی و روانه بازار کرده است، بیاندازیم.

گلکسی نوت: آغازگر گوشی های سری گلکسی نوت

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

قبل از عرضه گلکسی نوت در سال 2011، کاربران اغلب از گوشی هایی با نمایشگر 4.3 اینچی استفاده می کردند که با رونمایی از گلکسی نوت، انتظارات علاقه مندان از یک گوشی هوشمند تغییر کرد. نمایشگر 5.3 اینچی در کنار

مشخصات سطح بالای این گوشی، نگاه هر خریداری را به خود جلب می کرد و می توانست هر یک از پرچمداران زمان خود را به چالشی بزرگ بکشاند.

از دیگر ویژگی های برجسته این گوشی در آن زمان می توان به قلم S Pen اشاره کرد که می توانست با قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود، حس خاص بودن را به دارندگان گلکسی نوت ببخشد.

مشخصه های فنی گلکسی نوت:

صفحه نمایش 5.3 اینچی

پردازنده اگزینوس 3 سامسونگ

حافظه رم 1 گیگابایتی

حافظه داخلی 16 گیگابایتی

باتری 2500 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی


گلکسی نوت 2: فبلتی بزرگ‌‌تر و بهتر

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

کمپانی سامسونگ همواره به دنبال عرضه اسمارت فونی متفاوت بود که البته توانست با عرضه گلکسی به این آرزوی خود جامه عمل بپوشاند اما این تازه آغاز راه بود و چشم بادامی ها می بایست فکری به حال مدل های بعدی این گوشی می کردند.

طولی نکشید که گلکسی نوت 2 از دل کارخانه این غول دنیای فناوری بیرون آمد و اگر بخواهیم منصفانه رای بدهیم باید بگوییم که این گوشی تغییرات محسوسی را در مقایسه با نسخه قبلی تجربه کرد و به بیانی ساده، شاهد رونمایی از گلکسی نوتی بهتر بودیم.

از جمله تغییرات محسوس این مدل می توان به نمایشگر 5.5 اینچی، پنل بهبود یافته امولد، باتری قوی تر، پردازنده سریع تر، رم دو برابری و قلم اس پنی با قابلیت های بیشتر اشاره کرد.

می توان گفت که این گوشی از لحاظ طراحی، شباهت زیادی به گلکسی اس 3 دارد و بسیاری از کارشناسان، آن را نسخه بزرگ تری از گلکسی نوت 3 می دانند. علاوه بر مشخصات فنی، قلم اس پن نیز تغییراتی همچون کاهش مدت زمان پاسخگویی و قابلیت Air View پیدا کرد که می توانست عملکردی همانند ماوس در کامپیوتر را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

مشخصات گلکسی نوت 2:

صفحه نمایش 5.5 اینچی

پردازنده اگزینوس 4 کوآد 4412

حافظه رم 2 گیگابایتی

فضای داخلی 64 گیگابایتی

باتری 3100 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 1.9 مگاپیکسلی


گلکسی نوت 3: در جست و جوی پیچیدگی

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

گلکسی نوت 3 سامسونگ در پاییز سال 2013 عرضه شد و توانست با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و سطح بالای خود، توجه بسیاری از علاقه مندان به گوشی های هوشمند در سراسر دنیا را به خود جلب کند. تغییرات محسوسی در این نسخه در مقایسه با مدل های قبلی گلکسی نوت ایجاد شد که مهم ترین آن ها شامل نمایشگر 5.7 اینچی، وزن سبک تر، دوربین قوی تر و بدنه ای صیقلی تر می شوند.

همچنین، سامسونگ در این فبلت برای اولین بار از رزولوشن نمایشگر 1080p و پورت میکرو یو اس بی 3.0 برای جابجایی سریع اطلاعات استفاده کرد که مورد توجه کارشناسان و منتقدان نیز قرار گرفت. شکل و شمایل این فبلت نیز همانند گلکسی اس 4 طراحی شده و پوششی از چرم مصنوعی قسمت پشتی و لبه های آن را در بر گرفته است.

در خصوص قابلیت های جدید قلم اس پن نیز می توان به مواردی همچون قابلیت تشخیص خارج شدن قلم، ارایه نوتیفیکیشن در هنگامی که قلم در فاصله چند متری گوشی قرار دارد و غیره اشاره کرد.

مشخصات گلکسی نوت 3:

صفحه نمایش 5.7 اینچی

پردازنده اسنپدراگون 800

حافظه رم 3 گیگابایتی

فضای داخلی 64 گیگابایتی

باتری 3200 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی


گلکسی نوت 4: فبلتی قدرتمند در زمان خود

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

در سال 2014 بود که تقریباً همه به سلطه کمپانی سامسونگ به بازار گوشی های هوشمند اذعان داشتند و این شرکت کره ای را به عنوان برترین تولیدکننده اسمارت فون در جهان می شناختند. سامسونگ برای دستیابی به این موفقیت، استراتژی رونمایی از دو پرچمدار در یک سال را تعیین کرده بود. به طوری که پرچمدار متعلق به سری گلکسی اس در نیمه اول سال و پرچمدار متعلق به سری گلکسی نوت در نیمه دوم سال معرفی می شدند.

این شرکت قبل از معرفی گلکسی نوت 4، به خاطر استفاده از زبان طراحی جدیدی در گوشی گلکسی آلفا، مورد تحسین بسیاری از کارشناسان قرار گرفت و آن درست همان چیزی بود که سامسونگ بدان نیاز داشت. از این رو، مهندسان این شرکت از این فرمول در طراحی گلکسی نوت 4 نیز بهره جستند و نتیجه این اقدام، تولید اسمارت فونی باشکوه بود که از فریمی فلزی بهره می برد.

جدای از طراحی، گلکسی نوت 4 در مشخصه های فنی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشت. در آن زمان، این گوشی جزو معدود گوشی هایی به شمار می رفت که از نمایشگری با رزولوشن کواد اچ دی و سنسور اثر انگشت برخوردار بود.

مشخصات گلکسی نوت 4:

صفحه نمایش 5.7 اینچی

پردازنده اگزینوس 7 اکتا 5433

حافظه رم 3 گیگابایتی

فضای داخلی 32 گیگابایتی

باتری 3220 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 3.7 مگاپیکسلی


گلکسی نوت اج: تجربه اسمارت فونی با نمایشگر منحنی

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

کمپانی سامسونگ در کنار رونمایی از گلکسی نوت 4، از مدل دیگری به نام گلکسی نوت اج نیز پرده برداشت که از مشخصاتی یکسان با نوت 4 بهره می برد. اما از یک تفاوت چشمگیر در طراحی نیز برخوردار بود و این تفاوت چیزی نبود جز نمایشگر منحنی.

اگرچه این ویژگی منحصر به فرد در آن زمان، کمی عجیب به نظر می رسید اما طولی نکشید که این ویژگی و کاربردهای متنوع آن، توانست خود را به خوبی در دل دارندگان این گوشی ها جا کند.

این لبه ها، علاوه بر نمایش نوتیفیکیشن ها، می توانند برای مشاهده و استفاده از اطلاعات برخی اپلیکیشن های باز نیز مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، با استفاده از لبه های منحنی گلکسی نوت اج می توان بسیار راحت تر از روش مرسوم، کنترل دوربین گوشی را در دست گرفت و آن را به بهترین شکل برای گرفتن عکس هایی کم نظیر تنظیم کرد.

مشخصات گلکسی نوت اج:

صفحه نمایش 5.6 اینچی

پردازنده اسنپدراگون 805

حافظه رم 3 گیگابایتی

فضای داخلی 32 گیگابایتی

باتری 3000 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 3.7 مگاپیکسلی


گلکسی نوت 5: ورود گوشی های باکیفیت

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

سامسونگ در پاییز سال 2015 عرضه فبلت جدید خود موسوم به گلکسی نوت 5 را آغاز کرد. محصولی که قرار بود فروش بالای گلکسی نوت 4 را ادامه دهد و جایگاه سامسونگ را به عنوان برترین تولیدکننده اسمارت فون در جهان تثبیت کند.

این شرکت در طی سال های اخیر، طراحی های متفاوتی را برای گوشی های جدید خود اتخاد کرد و بازخورد مثبت کاربران از طراحی گلکسی اس ، سبب شد تا مسئولین این شرکت کره ای از همان طراحی در گلکسی نوت 5 نیز استفاده کنند.

از جمله تغییرات محسوس و مشهود ایجاد شده در پنجمین نسل از گوشی های سری گلکسی نوت می توان به طراحی چشم نواز به لطف استفاده از شیشه و فلز در ساخت گوشی و لبه های گرد به منظور گرفتن هر چه راحت تر در دست اشاره کرد.

این گوشی را می توان نسخه ای تمام عیار از یک پرچمدار در زمان خود دانست که در کنار مشخصه های فنی قدرتمند از ویژگی های جانبی دیگری همچون سنسور اثر انگشت ارتقا یافته، سنسور ضربان قلب، قلم اس پن به‌روز شده و شارژ سریع برخوردار است.

در خصوص قلم اس پن نیز باید گفت که برای اولین بار در گوشی های سری نوت، این قلم به قابلیت شارژ وایرلس و بیرون آمدن خودکار (Auto-Eject) قلم مجهز شد.

مشخصات گلکسی نوت 5:

صفحه نمایش 5.7 اینچی

پردازنده اگزینوس 7 اکتا 7420

حافظه رم 4 گیگابایتی

فضای داخلی 64 گیگابایتی

باتری 3000 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی


و بالاخره؛ گلکسی نوت 7

مروری بر تاریخچه سری گلکسی نوت سامسونگ

اکنون نوبت به ششمین و آخرین پرچمدار خانواده گلکسی نوت رسیده است که هنوز رونمایی نشده و قرار است ظرف چند روز آینده و طی کنفرانسی اختصاصی برای علاقه مندان معرفی شود. فبلتی که در ابتدا تصور می شد با نام گلکسی نوت 6 رونمایی شود که بعدها، نام گلکسی نوت 7 برای آن در نظر گرفته شد. تصمیمی که به دلیل همخوانی و همگامی محصولات سری گلکسی نوت با محصولات سری گلکسی اس این شرکت کره ای اتخاذ شد.

اما از آن چه که تا به امروز در خصوص مشخصات این گوشی در فضای وب فاش شده است می توان به نمایشگری با دو لبه منحنی، رزولوشن کواد اچ دی و اسکنر عنبیه چشم اشاره کرد. قلم هوشمند این گوشی نیز با قابلیت ها و ویژگی های جدید به روز خواهد شد.

مشخصات احتمالی گلکسی نوت 7:

صفحه نمایش5.8 الی 6 اینچی

پردازنده اگزینوس 8893 و اسنپدراگون 823

حافظه رم 6 گیگابایتی

فضای داخلی 64 گیگابایتی

باتری 4000 میلی آمپر ساعتی

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی

دوربین سلفی5 مگاپیکسلی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: