کد خبر: ۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
بانوی ورزشکار کردستانی می گوید؛ همیشه در آرزوی این بودم که دل مردم کردستان را شاد کنم و اگر بتوانم این کار را انجام دهم به آرزوی دیرینه خود که ثبت رکورد مشت زنی در گینس هم از لحاظ سرعتی و هم ساعتی رسیده ام.
همت دختر 18 ساله سنندجی برای ثبت رکورد مشت زنی دنیا در گینس + عکس


 استان کردستان مهد پرورش ورزشکارانی است که توانسته اند از دیر باز تا به امروز در سطح جهانی خوش بدرخشند و بتوانند موفقیت هایی را در تمام زمینه ها برای خود و جامعه شان بیافرینند که دست مایه ای از نظر مادی بلکه معنوی و موفقیت در کنار آن باشد.

 

بانوان ورزشکار کردستانی همیشه نشان داده‌اند که شایستگی و توانایی زیادی در ورزش قهرمانی دارند. با آنکه ورزش بانوان استان در رشته‌های زیادی فعالیت دارد ولی با این حال باز هم می‌بینیم که کاستی‌های زیادی در بخش ورزش بانوان وجود دارد.

 

آرزو میره کی بانوی 18 ساله ی سنندجی، جوانی است که به پیروی از منویات مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش را در خود پرورش داده و به مقام‌ها و افتخارات زیادی نائل شده و به عنوان یک جوان موفق در منطقه شناخته می‌شود.

وی به مدت 8 سال است که در رشته ی ورزشی ذن شین کای که شاخه ای از ورزش رزمی کونگ فوست مشغول به فعالیت باشد و محدودیت ها و ضعف های موهوم جنسیت محور را پشت سر گذاشته و بدون محدود کردن خود به سنتهای دست و پاگیر، با تمام عشق و انگیزه برای رسیدن به اهداف بلندش تلاش کرده است .

 در این زمینه با وی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید؛

***کمی از خودتان برای خوانندگان بگویید؟

آرزو میره کی، 18 ساله  و دانشجوی رشته ی نرم افزار هستم، از 10 سالگی در رشته ی کونگ فو، ژیمیناستیک و تکواندو مشغول به فعالیت هستم، به دلیل علاقه ای که برادرم به رشته ی رزمی داشت من هم کار او را ادامه دادم و در حال حاضر خوشبختانه توانسته ام در این رشته موفق باشم.

 

***  چه افتخاراتی در ورزش قهرمانی به دست آوردید؟

در مسابقات بین المللی رزمی در تهران مقام اول کشوری را کسب کردم و در سطح ماسبقا استانی و شهرستانی در رشته های کونگ فو و تکواندو دارای مقام های اول و دوم هستم.

 

***ارتباط دوستان و همشهری های شما با توجه به افتخاراتی که برای شهرستان کسب کردید، چگونه است؟

یقینا اگر دعای مردم نبود، آرزو میره کی هم نبود. مردم منطقه لطف و محبت زیادی نسبت به من دارند و با برخورد محترمانه در مجامع و مکان‌های مختلف، واقعا بنده را شرمنده خود می‌کنند و البته فکر می‌کنم این محبت و دوست داشتن، دوطرفه باشد. زیرا من نیز واقعا تلاش می‌کنم افتخارات بیشتری برای همشهری‌ها و هم استانی‌های خودم به ارمغان بیاورم و به نوعی ابراز لطف و محبتشان را جبران کنم.

 

***مسئولان شهرستان آیا حمایت لازم را از شما می‌کنند؟

برخی مسئولان سابق و فعلی شهرستان لطف و کمک زیادی به من تا به این لحظه کرده اند که جای تقدیر دارد. اما در آن سو برخی از مسئولان در گذشته و حال بوده اند که هیچ توجهی به افتخارات بنده نداشته اند. برخی مسئولان، متاسفانه مثل این که حتی برنامه ای برای شناسایی سرمایه‌های شهرستان ندارد. زیرا یکی از شیرین ترین و در حین آن تلخ ترین خاطراتم کسب مقام او.ل بین المملی کشوری در رشته ی کونگ فو بود اما دریغ از حمایت هر چند کوچک از مسئولین، در حالیکه تمام هزینه های این مسابقات را بدون اسپانسر و با هزینه مالی خود رفتیم که جا دارد مسئولین ورزشی این چنین خاطراتی را برای ورزشکاران رقم نزنند.

***مشوق اصلی تان چه کسی بوده است؟

از دوران کودکی همواره پدر و مادرم و خصوصاً برادرم بسیار به ورزش من اهمیت می داد و دوست داشت در زمینه هنرهای رزمی پیشرفت کنم  و همواره عامل اصلی موفقیت های من بودند.

 

***  آیا آرزو تنها به ورزش فکر می کند یا ادامه تحصیل هم می دهد؟

هیچ وقت ورزش کردن را بهانه ای برای فرار از درس قرار نمی دادم چراکه به قول مربی ام ورزشکار بی سواد ارزشی ندارد بنابراین همیشه به درسم نیز در کنار ورزش اهمیت می دادم و درحال حاضر دانشجوی رشته نرم افزار در دانشگاه هستم.

 

***  به نظر شما اخلاق ورزشی به چه معنی است؟

اخلاق ورزشی یعنی مرام پهلوانی،یعنی نباید افتخارات ورزشی سبب پدید آمدن غرور شود. به قول معروف درخت هرچه پربارتر سر به زیرتر بنابراین یک انسان پربار و فرهیخته نیز نباید اجازه دهد غرور بر وی چیره شود چراکه اگر مقامی بدست می آید از دعای خیر همین مردم است و قطعا لطف خدا شامل حال وی شده که او چنین جایگاهی یافته است. به نظر من اخلاق ورزشی یعنی اینکه یک مدال آور پیرو اخلاق پسندیده ورزشی حرمت مدال خود را نگه داشته و شکر خدا را به جای بیاورد.

 

***موفقیت از نظر شما به چه معناست؟

موفقیت یعنی آرامش و رضایت خدا یعنی به جایگاهی برسی که بتوانی به تمام گذشته و کارهایت افتخار کنی، یادم می آید چند وقت پیش نوشته ای از دوران کودکی ام را یافتم که در آن نوشته بودم دوست دارم قهرمان شوم این درحالی بود که ماه ها از قهرمانیم می گذشت و من به آرزوی کودکی ام دست پیدا کرده بودم بنابراین احساس خوبی به من دست داد اما نباید کسب موفقیت های مقطعی ما را از ادامه کار منصرف کند بلکه برعکس باید هر موفقیتی آغاز و راهی برای رسیدن به پله های بعدی موفقیت باشد.

 

 

*** به عنوان فردی که در حوزه ورزشی و علمی در منطقه نام آور هستید، چه پیامی برای خوانندگان دارید؟

پیام من این است؛ یک انسان موفق فردی است که در بیشتر زمینه‌ها موفق باشد و نه در یک بعد خاص و نظرم این است که انسان نباید تک بعدی باشد بلکه باید در زمینه‌های مختلف تلاش کند و از خدا کمک بخواهد و قطعا موفق نیز خواهد شد.

 

***به عنوان یک ورزشکار موفق بانو چه انتظاری از مسولین دارید؟

در شهرستان ما استعداد های زیادی داشتیم که متاسفانه به دلیل عدم حمایت، این استعدادها خود به خود خاموش شدند، قهرمانانی داشتیم که پس از قهرمانی به فراموشی سپرده می شدند و با نادیده گرفتن و قرار ندادن کمترین امکانات به سطح پایین تر نزول می کردند صادقانه بگویم توقع و انتظار من از مسولین این است که با فراهم کردن بستر مناسب استعداد یابی کنند و با حمایت و تشویق و بها دادن به قهرمانان شهرستان آنها را در سطح بالا حفظ کنند که مطمئن باشید استان کردستان تنها با یک قدم بزرگ مهد قهرمانان خواهد شد.

 

***بزرگترین هدفتان در زندگی چیست؟

همیشه در آرزوی این بودم که دل مردم کردستان را شاد کنم و اگر بتوانم  این کار را انجام دهم به آرزوی دیرینه خود که ثبت رکورد مشت زنی در گینس هم از لحاظ سرعتی و هم ساعتی رسیده ام.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: