کد خبر: ۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، بااشاره به اخباری مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری به رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی حکم ابقا داده است ، توضیحاتی ارائه کرد.
محمد روشن با بیان اینکه رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابقای محمد اخباری، رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دانشگاه نیست، اظهار داشت: بر اساس مصوبه 157 تاریخ 28تیرماه سال 67 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنگامی که وزیرعلوم و وزیر بهداشت رئیس دانشگاهی را جا به جا می کنند باید مراتب را به استحضار رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی که همان ریاست جمهوری است برسانند.
وی ادامه داد: در واقع هرگاه وزرای علوم و بهداشت بر اساس معیارهای مشخص نسبت به عملکرد رئیس دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ناراضی باشند باید فرد مناسب دیگری را جایگزین فرد مذکور کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم ادامه داد: بر اساس ماده 2 قانون اهداف، وظایف، اختیارات و تشکیلات وزارت علوم مصوب 1383، وزیر علوم اداره امور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را به عهده دارد و بر اساس قسمت های 5 و 6 نظارت بر فعالیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، ارزیابی مستمر هرگونه واحد آموزش عالی یا موسسه تحقیقاتی اعم از دولتی و غیردولتی و جلوگیری از ادامه فعالیت، تعلیق فعالیت، انحلال و غیره برعهده وزیر علوم است و بر اساس تبصره ذیل قسمت 9 این ماده، انتصاب و تأیید روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقات در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می پذیرد.
روشن با تأکید بر اینکه تغییر روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به استحضار رئیس جمهوری می رسد، گفت: حکمی که از سوی شعبه چهارم بدوی دیوان عدالت صادر ولی تا کنون ابلاغ نشده است ،به این معنا نیست که سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، مجاز به ادامه کار خود نیست و زمانی که این موضوع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود، با تنفیض رئیس جمهوری رئیس دانشگاه مشخص می شود.
وی افزود: تاکنون رویه جایگزینی روسای دانشگاه های علوم و بهداشت بدین ترتیب بوده که وزرا با اعطای حکم سرپرستی عملا نامزد ریاست دانشگاه را تعیین می کنند و با رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی برکناری و نصب تائید می شود. 
روشن در پاسخ به این سوال که آیا رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل مقابله با تخلفات مالی برکنار شده گفت : این یک ادعا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: