کد خبر: ۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
مدیر روابط عمومی بانک مسکن هرگونه حمله هکرها را به سایت این بانک تکذیب کرد و گفت: سایت این بانک مورد حمله قرار نگرفته است.
مسعود ایزدی  افزود: هفته گذشته یکی از صفحه های فرعی تارنمای خبری بانک مسکن به علت اشتباه یکی از کاربران با مشکل مواجه شد که آن هم در کمتر از یک ساعت رفع شد.
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا به تازگی از حمله هکری به سایت های بانک «سپه» و «مسکن» خبر داده و گفته بود مسوولان بانک سپه با متخصصان پلیس فتا در این خصوص همکاری کردند، اما از همکاری نکردن بانک مسکن به شدت انتقاد کرده بود.
مدیر روابط عمومی بانک مسکن تاکید کرد، با وجود اقدام اشتباه یک کاربر در سایت خبری بانک مسکن، در هیچ یک از صفحه های سایت این بانک تغییری به وجود نیامد و هیچ یک از کاربران تغییری را در این زمینه متوجه نشدند.
به گزارش ایرنا، در ششم خرداد ماه امسال تارنمای برخی سازمان های کشور شامل مرکز آمار ایران و سازمان ثبت اسناد مورد حمله هکری قرار گرفتند.
«رخنه » یا « هک » به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه است و در گفت و گوهای امروزی هک به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه ای است؛ و «کِرَک » (crack) نیز به معنی رمزگشایی است و کراکر(cracker) به فرد گشاینده رمز گفته می شود.
تاریخچهٔ استفاده از واژه هک و هکر به استفاده آن در مؤسسه فناوری ماساچوست در سال 1960 برمی گردد. معنی اصلی آن سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل مشکلی تکنیکی بوده است. این واژه همراه با واژه مشتق شده دیگر آن هکر، به معنی کسی است که توانایی پیاده سازی و ساخت هک های جدید را دارد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: