کد خبر: ۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
استاندار تهران گفت:‌ مشترکان پرمصرف آب و برق اخطار گرفته و در صورت استمرار افزایش مصرف با اتخاذ سیاست های سختگیرانه آب و برق آنها قطع می شود.
 نشست استاندار تهران با مدیران آب منطقه ای،آبفای استان، آبفای روستایی،توزیع برق تهران بزرگ و برق منطقه ای برگزارشد.
 

در این جلسه هریک از مدیران آب و برق استان تهران گزارشی از وضعیت تولید و توزیع شبکه آب و برق در تهران،شهرستان ها و روستاهای استان تهران با توجه به فصل گرما و افزایش مصرف انرژی ارایه دادند.

در این نشست سیدحسین هاشمی،استاندار تهران گفت: اقدامات ادارات آب و برق استان تهران برای کاهش مصرف، در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی است .
 

وی با اشاره به فصل گرما و افزایش مصرف انرژی برق و آب در استان گفت:مشترکان پرمصرف آب و برق اخطار گرفته و در صورت استمرار افزایش مصرف با اتخاذ سیاست های سختگیرانه آب و برق آنها قطع می شود.
 

استاندار تهران صرفه جویی انرژی در تابستان به ویژه در زمان پیک مصرف را ضروری دانست و تصریح کرد: تلاش می کنیم همچون مدیریت سال های 93 و 94 میزان مصرف آب و برق استان را مدیریت کنیم  و با همکاری مردم،صنایع،دستگاه های اجرایی ملی و استانی بدون مشکل و قطعی انرژی تابستان را با ارامش بگذرانیم.
 

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش ها پاییز امسال با تاخیر در بارش ها مواجه هستیم گفت: با وجود آنکه مشکلی در تامین آب نداریم اما با توجه به افزایش دمای هوا لازم است مشترکان مصرف آب وبرق را مدیریت کنند.
 

وی بر لزوم ارایه گزارش روزانه مصرف آب و برق استان تاکید کرد و گفت:‌در جلسه ای با وزیر نیرو گزارشی از میزان مصرف انرژی در استان ارایه خواهد شد.
 

استاندار تهران در پایان گفت:‌ آخرین وضعیت رسیدگی و اجرای مصوبات سفر استانی رییس جمهور در بخش های آب و برق ارایه شود.
 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، توسعه شبکه آبرسانی به شرق تهران و اتخاذ تدابیر آبفا و آب منطقه ای استان در جهت کنترل مصرف آب،لزوم ساماندهی انشعابات و چاه های غیرمجازآب در مناطق روستایی استان به ویژه منطقه مرتضی گرد، بهبود وضعیت تاسیسات آبرسانی به روستاها،رشد 3.3 درصدی مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته،فرسودگی شبکه های توزیع و پست های برق،کاهش چشم گیر خاموشی برق نسبت به سال گذشته،کاهش جدی مصرف برق صنایع در سه ماهه ابتدای سال 95نسبت به سال گذشته و اتخاذ تصمیماتی در جهت افزایش خدمات رسانی به شهروندان استان تهران در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی از جمله موضوعات مطرح شده از سوی مدیران آب و برق استان در این نشست بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: