کد خبر: ۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
تهیه‌کننده فیلم «من ناصر حجازى هستم...» در پى شکایت مجدد امیر قلعه‌نویى بازداشت شده بود؛ امروز با قرار کفالت آزاد شد.

امیر رفیعی با تایید این خبر گفت: چندی قبل متوجه شدم امیر قلعه‌نویی با پیگیری‌هایی که داشته، موفق شده رای قرار منع تعقیب صادر شده از سوی بازپرس محترم شعبه پیرامون اینجانب را رد نماید تا پرونده شکایتش از من و فیلم بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدم که گفتند با سپردن وثیقه یا آوردن کفیل می‌توانم موقت آزاد شوم.

وی پیرامون دلیل شکایت‌های قلعه‌نویی گفت: این را از ایشان بپرسید که از اکران خصوصی فیلم تا به امروز نسبت به قضاوت مردم واهمه داشته است. به هر حال وی مدعی است که تصاویری از ایشان در فیلم مورد استفاده قرار گرفته که بایستی حذف گردد اما به صورت کلى باید بگویم که از اظهارات ایشان هیچ سردرنیاوردم. آنچه مهم است فیلم قبل‌تر با دستور محترم بازپرس رفع توقیف شد. ضمن آنکه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمایش گرفته بود.

تهیه‌کننده فیلم زندگی ناصر حجازی ادامه داد: وکیل ایشان مدعی است که بازنشر مطالب مربوط به روزنامه‌ها و مشابه جرم به حساب می‌آید. اگر اینطور باشد متاسفانه باید بگویم بهتر است مسوولان راهکاری بیاندیشند تا هیچ مستندی بر پایه واقعیت و استناد به مطبوعات کشور ساخته نشود، چون جرم صورت می‌گیرد!. البته شنیده‌ام و مى‌بینم که آقایان به حریم خصوصی و صفحه اینستاگرام من نیز علاقه بسیاری دارند و قرار است مدارکی در این راستا ارائه نمایند که فقط می‌گویم برایشان متاسفم.

رفیعی با گلایه از بی‌توجهی جامعه هنری گفت: این مساله، مشکلات شخصی بین ما نیست که جامعه هنری بخواهد نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، آنهم مستندی که ساخت آن بر پایه حقایق تاریخی و استناد به مطبوعات کشور و تصایر آرشیوی بوده است، بلکه زیر سوال بردن ذات مستند است. با این روند، شک نکنید این موارد اپیدمی می‌شود و مستندسازان در صورت بیان حقایق هر روز بایستی در دادگاه و دادسرا باشند.

وی با ابراز خرسندی از رضایت مردم نسبت به فیلم ادامه داد: نزدیک به سه سال عمر خود را صرف ساخت این کار کردم و غیر از حرف و حدیث، یک تشکر هم نشنیدم اما مهم نیست. این اتفاق برای دلم بوده و وجدانم راحت است که حقایق بیان شده و شک ندارم روح پاک ناصر حجازی نیز از این فیلم راضی است.

 خوشحالم که سطح شهر با بیلبورد، پوستر و... مملو از تصاویر ناصر حجازی شد و این مهم در زمان حیاتش ممکن نبود. با این اوصاف اگر مجرم هم شناخته شوم برایم ذره‌ای اهمیت ندارد و پای آن می‌ایستم چراکه نمی‌توانستم تاریخ را تحریف کنم و بگویم قلعه‌نویی از ناصر حجازی شکایت نکرده یا نشان دهم که وی حرمت مربی و بزرگتر خود را نگه داشته است. رضایت و قضاوت مردم برای من اهمیت دارد که کامنت‌های منتشر شده در سایت‌ها و فضاهای مجازی بیانگر این رضایتمندی است.

رفیعی که قبل‌تر با شکایت سازمان صداوسیما از خودش پیرامون تبلیغات ماهواره‌ای از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده بود و آنجا نیز با قرار کفالت آزاد شد، گفت: به‌جای چنین شکایت‌هایی بهتر است سطح کیفی برنامه‌ها ارتقاء یابد، بحث سانسور محدود گردد و به صورت رایگان یا با هزینه کمتر اجازه تبلیغ داده شود تا شاهد چنین مسایلی نباشیم و همه خود را متهعد به تبلیغ در صداوسیما بدانند، هر چند به شخصه از روند چگونگی تبلیغ فیلم خود بی‌اطلاع بوده‌ام.‌ 

ای کاش چنین اراده‌ای که برای شکایت و بازداشت در راستای تبلیغات ماهواره‌ای وجود دارد، برای دانلودهای غیرقانونی، کپی فیلم و فروش در سطح بازار و پخش غیرقانونی فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز انجام می‌گرفت تا شاهد آسیب و ضرر مالی برای تهیه‌کننده‌ها نباشیم. 

به طور مثال فیلم زندگی ناصر حجازی بدون حمایت ارگان‌های دولتی و خصوصی ساخته شد اما بخش بسیار اعظم درآمد آن با توجه به دانلودهای غیرقانونی و هزینه پرداختی آن‌ها بابت حجم ترافیک اینترنتی که به قیمت خرید‌‌ همان یک نسخه DVD است، تقدیم مخابرات و دیگر نهاد‌ها شد. چیزی که مسوولان به آن بی‌توجه هستند. دست‌کم از مردم انتظار می‌رود با خرید نسخه ارجینال از سرمایه‌گذاران فیلم‌ها حمایت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: