کد خبر: ۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
پدر نوزاد دوماهه با اشاره به سهل‌انگاری کادر درمان در مرگ فرزندش:
نوزاد دو ماهه‌ای که یکشنبه ۲۰ تیر ماه به دلیل ورم بیضه توسط والدین خود به بیمارستان رازی سراوان منتقل شد به گفته پدرش در اثر سهل‌انگاری و عدم انجام آزمایشات پیش از عمل در بیمارستان سراوان جانش را از دست داد.
امیر حسین بر؛ پدر محمد یوسف دو ماهه در این باره گفت: در تاریخ ۱۳ تیر، فرزندم دچار ورم معده شد و من به همراه همسرم به بیمارستان رازی سراوان مراجعه کردیم و پزشکان مشکل او را فتق تشخیص دادند که در ساعت ۸ شب پس از معاینه پزشک جراح، دستور بستری او را داد.

وی ادامه داد: ساعت۳۰ :۸ تا ۱۱ هیچ کاری برای محمد یوسف انجام ندادند و از ساعت ۱ بامداد گذشته بود که پزشک متخصص بیهوشی به بنده اعلام کرد که فرزند شما بعلت نارسایی قلبی فوت کرد.

 پدر محمد پوسف تاکید کرد: این قابل قبول نیست که در یک جراحی ورم بیضه (فتق)، جان یک نوزاد از دست برود و امید و آینده یک خانواده را از آن‌ها بگیرند و پاسخگو هم نباشند.

امیرحسین بر گفت: سوال من از مسئولان بیمارستان رازی سراوان و تیم جراح این ست که آیا قبل از عمل نباید تشخیص می‌دادند که نوزاد نارسایی قلبی دارد یا با متخصص قلب و اطفال مشورت می‌کردند؟ در چند ساعتی که ما در بیمارستان بودیم؛ متخصص قلب محمد یوسف را ندید و فقط یکباره او را زیر تیغ جراحی بردند.

وی تاکید کرد: من شکایت کرده‌ام و خواهان رسیدگی به این موضوع تا آخرین لحظه هستم و همچنین به ریاست دانشگاه علوم پزشکی نیز نامه نوشته‌ام، اما تاکنون هیچ پاسخی نه از طرف مسئولان بیمارستان و نه دانشگاه به من داده نشده است.

پدر این نوزاد اظهار کرد: فرزند من در زایشگاه متولد شد و اگر هم مشکلی داشت؛ باید‌‌ همان روز تولد که توسط پزشک نوزادان بررسی شده به ما می‌گفتند،. ضمن اینکه قبل از عمل محمد یوسف را به خانه بهداشت بردم و در آنجا نیز مورد معاینه و بررسی قرار گرفت و گفته شد که  در ۴۵ روز یک کیلو و نیم وزن اضافه کرده است. آیا  کودک  مبتلا به نارسایی قلبی و ریوی در طی این مدت وزن اضافه می‌کند؟

وی ادامه داد: باید مسئولان پیگیری کنند تا حقیقت ماجرا مشخص شود که آیا واقعا نوزاد من نارسایی قلبی داشته و اگر اینطور بوده است، چرا هیچ آزمایشی انجام ندادند و بدون اینکه بررسی کنند؛ او را زیر تیغ جراحی بردند. این مساله باید پیگیری شود تا حداقل بعد‌ها این مسائل پیش نیاید و قبل از عمل این آزمایشات را انجام دهند.

پدر محمد یوسف عنوان کرد: فرزندم را با لبخند روی لبانش تحویل بیمارستان دادم؛ بعد جنازه‌اش را به من تحویل دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: