کد خبر: ۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
عضو هیئت مدیره فروشندگان طلا و جواهر تهران:
احمد وفادار گفت: به دلیل رکود موجود در بازار در طول سال های اخیر شاهد افت شدیدی در بازار طلا بودیم.
احمد وفادار، عضو هیئت مدیره فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره دلایل افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر به خبرنگار تراز گفت: علاوه بر افزایش قیمت جهانی طلا ، افزایش ۵۰ تا ۶۰ تومانی نرخ ارز در بازار آزاد را  می توان از عمده ترین دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در هفته های اخیر دانست.
وی با تاکید بر واردات شمش طلا با ارز بازار آزاد به کشور افزود: حتی اگر خود بانک مرکزی هم بخواهد طلا را به بازار عرضه کند این عرضه نیز توسط نرخ بازار آزاد محاسبه می شود.
وفادار درباره کاهش تولید و خرید و فروش طلا در سال های اخیر اظهار داشت: به دلیل رکود موجود در بازار در طول سال های اخیر شاهد افت شدیدی در بازار طلا بودیم.
وی ادامه داد: به جرات می توان گفت بعد از سال ۹۳ چنان افتی در خرید و فروش طلا و جواهر در کشور ایجاد شده که خرید و فروش این کالا در دو سال اخیر نسبت به سال ۹۳ به یک دهم تقلیل یافته است.
این فعال بازار طلا درباره دلایل کاهش ۹۰ درصدی خرید و فروش در بازار طلا خاطرنشان کرد: کاهش قدرت خرید مردم و تحلیل وضعیت اقتصادی اکثر مردم در کنار تعمیق رکود از دلایل اصلی این کاهش است.
عضو هیئت مدیره  فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره امکان صادرات مصنوعات طلا به خارج از کشور تصریح کرد: در گذشته این امکان وجود داشته و با واردات شمس طلا به صورت خام ظرف ۶ ماه مصنوعات ساخته شده طلا در کشور را به خارج صادر می کردند.
وی ادامه داد: از سال ۹۳ بنا به دلایلی از جمله صادرات اجناس بی کیفیت به خارج جلوی این کار گرفته شد اما اخیرا اخباری مبنی بر بازگشت به روند سابق و صادرات طلا شنیده می شود.
وی با غیر قابل پیش بینی دانستن بازار طلا اظهار داشت: متاسفانه تحریم ها هنوز عملا لغو نشده و بانک های خارجی از مبادلات مالی و پولی با ایران خودداری می کنند.
وفادار در خاتمه به تراز گفت: به نظرم با لغو واقعی تحریم ها و به روز کردن ماشین آلات ساخت و تولید جواهرات و ارائه تسهیلات کم بهره و بلند مدت به تولید کنندگان طلا می توان به آینده بازار طلا خوشبین بود.
منبع: ترازنیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: