کد خبر: ۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهدبا اشاره به اجرای طرح رجیستری موبایل:
افشین اکبری حداد درباره تاثیر طرح رجیستری موبایل بر گوشی های موجود در بازار موبایل یا در حال استفاده از سوی مردم گفت: طرح فعلی که دولت یازدهم قصد اجرای آن را دارد اقتباسی از یک طرح اجرا شده در ترکیه است.
افشین اکبری حداد، رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد درباره کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه گفت: این موضوع برای هفته های اخیر نبوده و بر اساس کتاب تعرفه، امسال قرار بود این تعرفه از ابتدای سال به ۵ درصد کاهش پیدا کند.
وی در ادامه افزود: امروز موبایل یک کالای مصرفی بوده و به هیچ وجه کالای لوکس و تجملاتی محسوب نمی شود لذا برای از بین بردن یا کاهش قاچاق باید تعرفه ها را کاهش داد.
اکبری حداد درباره میزان قاچاق گوشی تلفن همراه به کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد بازار کشور را گوشی های قاچاق تشکیل می دهند.

رئیس اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابرات مشهد تصریح کرد: متاسفانه تولیدات داخلی ما در این زمینه نزدیک به صفر بوده و بیش از ۹۹ درصد نیاز بازار موبایل کشور باید از خارج تامین شود.
وی درباره اجرای طرح رجیستری موبایل بیان داشت: این طرح یکبار در سال ۸۴ اجرا شد که با حک شدن سریال ها این طرح نیز با شکست مواجه شد.
اکبری تصریح کرد: اگر سریال ها این بارحک نشده و با سیستم جدید گوشی های قاچاق قابلیت استفاده نداشته باشند می توان به اجرای این طرح امیدوار بود، که البته با ورود قانونی این گوشی ها چیزی حدود ۲۰ درصد به قیمت های فعلی گوشی های تلفن همراه افزوده خواهد شد.

این فعال صنفی درباره افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه بعد از اجرای طرح رجیستری موبایل و حذف قاچاق خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما موضوع ارزش افزوده است که اگر چه در اصل باید مصرف کننده پرداخت کند اما در ابتدا واردکنندگان ما این مبلغ را به گمرک می پردازند.
وی ادامه داد: اگر این مالیات حذف شود که موضوع آن نیز در مجلس مطرح است کل تعرفه های ورودی به ۵ درصد کاهش یافته و تقریبا قاچاق نیز از بین خواهد رفت.

اکبری حداد درباره تاثیر طرح رجیستری موبایل بر گوشی های موجود در بازار موبایل یا در حال استفاده از سوی مردم تصریح کرد: طرح فعلی که دولت یازدهم قصد اجرای آن را دارد اقتباسی از یک طرح اجرا شده در ترکیه است.
وی درباره دلایل عدم وجود قاچاق در ترکیه افزود: گوشی های موبایل در ترکیه به هیچ عنوان قبل از رجیستری فعال نمی شوند و فقط گوشی های مسافری آن هم صرفا به مدت ۱۵ روز بدون رجیستری فعال بوده و بعد از آن مسدود و از شبکه خارج می شود.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد درباره تاثیرات طرح ایران کد و شبنم در کاهش قاچاق در سال های گذشته اظهار داشت: متاسفانه این طرح دارای اشکالاتی بود که بعد از مدتی قابلیت خود را از دست داد و با خرید و فروش برچسب های شنبم در بازار، کالاهای قاچاق حالت قانونی پیدا کردند.منبع: تراز نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: