کد خبر: ۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
پنجمین روز پنجاه‌ویکمین دوره جشنواره فیلم کارلووی‌ واری در حالی سپری شد که جو جاری میان خبرنگاران حاضر در آن تحت تأثیر خبر درگذشت عباس کیارستمی قرار داشت.
کیارستمی

 چند ساعت پس از بازنشر خبر درگذشت عباس کیارستمی - سینماگر نامی و جهانی ایران - در رسانه‌های معتبر دنیا که عموما به نقل از «ایسنا» نیز بود، خبرنگاران حاضر در کارلووی‌واری درباره این موضوع صحبت می‌کردند یا مطلب می‌نوشتند.
در صفحه دسکتاب بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری مرکز خبر جشنواره کارلووی‌ واری در این روز، عکس‌های کیارستمی یا آثار او مشاهده می‌شد که از اینترنت کپی شده بودند. هر سری از این عکس‌ها بیانگر آن بود که خبرنگاری، به نوشتن مقاله‌ای در پی درگذشت این سینماگر بنام ایران مشغول بوده است.
پنجاه‌ویکمین جشنواره کلاس «آ» کارلووی‌ واری در شهری به همین نام در غرب کشور جمهوری چک در حال برگزاری است.
خبرنگاران، دست‌اندرکاران و نیز سینماگران حاضر در این جشنواره، در پنجمین روز آن و ساعاتی پس از انتشار خبر درگذشت کیارستمی، همچنین در مواجهه با خبرنگار ایسنا، به محض اطلاع از هویت ایرانی او، بلافاصله اطلاع خود را از خبر درگذشت این سینماگر ایرانی ابراز و عموما تأسف خود را از این رخداد ابراز می‌کردند.
عباس کیارستمی سرشناس‌ترین هنرمند معاصر ایران در عرصه‌های جهانی بوده است که ۱۴ تیرماه در مرحله دوران نقاهت پس از انجام چند عمل جراحی که به دلایل مختلفی روی او انجام شد، درگذشت.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: