کد خبر: ۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
باستان شناسان معتقدند اسکلتی که در یک صندوقچه طلایی در معبدی باستانی در چین پیدا کرده اند، به «سیذارتا گوتاما» یا همان بودا تعلق دارد.
باستان شناسان با کاوش زیر معبدی بودایی در نانجینگ چین موفق شدند صندوقچه های از جنس طلا و نقره پیدا کنند که تصور می شود جمجمه ی موجود در آن متعلق به بودا باشد. این صندوقچه مقبره ای ویژه قدیسان مذهب بودایی است. درون این جعبه هزار ساله، استخوان آهیانه ای جمجمه بودا کشف شده و تصور می شود بقیه استخوان های موجود در این قبر، متعلق به دیگر قدیسان بودایی باشد. در کنار این استخوان ها، سنگ های قدیمی از جمله عقیق، کریستال، لاجورد و شیشه دیده می شود. این محفظه طلایی و ۱۱۷ در ۴۵ سانتی متری که در بردارنده جمجمه بوداست، درون یک صندوق نقره ای قرار داشته که آن هم درون یک صندوقچه سنگی نگهداری می شده است. 
روی این صندوقچه ۱۰۰۰ ساله نوشته شده: «او استاد روشنگری کامل است، راهب بزرگ صومعه چنگیتان و دارنده روبان بنفش.» روی تابوت های طلایی و نقره ای نقش های نیلوفر، پرنده «فونیکس» و خدایان نگهبان شمیر بدست حکاکی شده اند. روی صندوق بیرونی هم تصاویر ارواحی که «آسپاراس» نامیده می شوند و آلات موسیقی می نوازند دیده می شود. سه بطری کریستالی و یک جعبه نقره ای که شامل بقایای جسد قدیس های بودایی است هم در تابوت زرین بودا کشف شده است. روی این صندوقچه تصاویری از بودا، صحنه هایی از زندگی او از تولد تا زمان رسیدن به مرحله «پری نیروانا» حک شده است. این مرحله ای است که بودا در آن می میرد و دیگر دوباره متولد نمی شود چون براساس اعتقادات بودایی ها، او این چرخه را کامل کرده است. باستان شناسان گفته اند که صندوقچه سنگی به سبک سازه های دوران حکومت امپراطور ژنزونگ (۹۹۷ تا ۱۰۲۲ میلادی) از سلسله «سونگ» ساخته شده است. روی این تابوت نام طراحان و افرادی که هزینه ساخت آن را پرداخت کرده اند، حک شده است. همین نوشته ها نشان می دهد جمجمه مدفون در این صندوقچه «سیزارتا گوتاما» است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: