کد خبر: ۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
عضو شوراي اسلامي شيراز اعتقاد دارد كه خطر وقوع سيل و فرونشست بخش‌هايي از شهر، دو عامل خطری است كه شيراز و شهروندان آن را به شدت تهديد مي‌كند.
باغ‌های شیراز

سيد محسن معين در جلسه علني شوراي اسلامي شيراز كه با حضور جمعي از نمايندگان فارس در مجلس برگزار شد، گفت: اگر احتمال وقوع يك حادثه رانندگي با شمار زياد كشته و مجروح مانند آنچه اخيرا حادث و موجب تالم و تاثر همگان شد، یک درصد باشد،‌ احتمال وقوع سيل و جاري شدن سيلاب در شيراز 100 درصد است.

وی با بيان اينكه براساس تبصره 14 ماده 55 قانون شهرداري‌ها، حفظ جان شهروندان از بلاياي طبيعي، وظيفه شهرداري و شوراها است، گفت: دوره وقوع سيل پيش از اين 50 ساله بود كه بعدها به 30 و اكنون به 15 سال تقليل يافته است.

او با بيان اينكه ابتداي دهه 80 سيلي ويرانگر شيراز را درنورديد، گفت: اكنون دوره 15 ساله طي شده و خطر وقوع سيل اين شهر را تهديد مي‌كند.

معين از نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي درخواست كرد كه بحث احداث سد تنگ سرخ را به‌عنوان يك ضرورت و بايد، دنبال كرده و شيراز و شهروندان اين شهر را از خطري بزرگ مصون كنند.

او همچنين خطر فروچالگي و فرونشست را دومين تهديد بزرگ شيراز برشمرد و گفت: دشت‌هاي بسياري در استان فارس دچار اين پديده كه ناشي از برداشت‌هاي بي‌رويه از منابع زيرزمين آب است، شده و آثار اين خطر در بخش‌هايي از شهر ديده مي‌شود.

معين راهكار پيشگيري از تداوم و حاد شدن خطر فرونشست را جلوگيري از انتقال آب‌هاي زيرزميني و پسآب‌هاي تصفيه فاضلاب از شيراز به نقاط پائين‌دست بيان كرد.

عضو شوراي اسلامي شهر شيراز همچنين تاكيد كرد كه علي‌رغم وجود تنگناهاي مالي بايد تدبيري انديشيد كه شيراز هم بتواند به قدر كفايت و حقش از منابع ملي برخوردار شده و گليم خود را از آب بكشد.

معين گفت: دو ورزشگاه ميانرود شيراز و نقش جهان اصفهان سه سال قبل وضعيت مشابهي داشت اما اكنون ورزشگاه نقش جهان تكميل شد و بهره‌برداري مي‌شود و ورزشگاه ميانرود هم به يك اثر تاريخي و لانه كبوتران بدل شده است.

مظفر مختاري، ديگر عضو شوراي اسلامي شيراز نيز با بيان اينكه همواره اندكي از شعارهاي انتخاباتي، جنبه عملياتي به‌خود مي‌گيرد، گفت: شيراز در تمام دوره‌ها نقشي تاثيرگذار را در كشور ايفا كرده است.

مختاري ادامه داد: در زمان جنگ تحميلي، شيراز هم پذيراي هموطنان مناطق جنگ‌زده بود و هم در اعزام نيرو و پشتيباني مناطق عملياتي، پيشتازي داشت و بعد از آن در دوران سازندگي، عهده‌دار كار در بخش‌هاي مهمي شد.

وي گفت: در زمان تحريم و تهديدها هم شيراز و فارس در خط مقدم قرار گرفت و بسياري از مسائل را تحمل كرد اما زماني كه به توسعه رسيديم، بحث‌هايمان «دولت ندارد» و «اعتبار نيست» شده است.

مختاري تصريح كرد: همه ما مشكلات و دشواري‌ها و گرفتاري‌هاي مردم را مي‌دانيم و بايد در مسير حل آنها گام برداريم.

عضو شوراي اسلامي شيراز، يكي از مشكلات شيراز را بحث پزشك خانواده عنوان و اضافه كرد: بارها در اين خصوص نطق پيش از دستور و سخنراني كرده و تذكر داده‌ايم.

مختاري با اشاره به حادثه‌اي كه منجر به جان‌باختن 13 سرباز رشيد ارتش جمهوري اسلامي شد،‌گفت: شايد اگر اين حادثه بعدي ملي نداشت، براي آنان شمع هم روشن نمي‌كردند.

عضو شوراي اسلامي شيراز با بيان اينكه اين كلانشهر امروز صنعت ندارد و شهرداري آن كارش برپايي بازارچه‌هاي هفتگي شده و با مشكلات زيادي روبرو است، لزوم توجه به حل مشكلات را يك ضرورت دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: