کد خبر: ۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
دبیر کانون صنایع غذایی گفت: صادرات شیرخشک صنعتی به روسیه به دلیل قیمت بالای شیرخام حتی با تخصیص یارانه به صرفه نیست.

کاوه زرگران، با بیان این‌که در ایران مازاد تولید شیرخام وجود دارد، اظهار کرد: معمولا شیرخشک صنعتی به دلیل مازاد بودن شیرخام در کارخانه ها دپو می‌شود لذا برای تنظیم بازار مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که صادرات به روسیه به صرفه نیست، اظهار کرد: خبری که در خصوص صادرات شیرخشک به روسیه منتشر شد به دلیل صادرات پنج کانتینر شیرخشک به روسیه بود که با توجه قول مساعد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت یارانه به صادرکنندگان صورت گرفت.

دبیر کانون صنایع غذایی ادامه داد: قیمت شیر خام در ایران نسبت به سایر رقبای صادرکننده شیرخشک به روسیه بالاتر است که باعث می‌شود قیمت تمام شده در نهایت قابل رقابت نباشد و این دقیقا اتفاقی است که برای صادرکنندگان آن سه کانتینر هم افتاد و حتی قول شفاهی پرداخت ۳۵۰۰ تومان یارانه بابت هر کیلوگرم شیرخشک، هنوز اجرایی نشده و قیمت تمام شده شیرخشک صادر شده از ایران بالاتر از قیمت قابل رقابت بوده است.

زرگران تصریح کرد: صادراتی که به روسیه انجام شد بیش از این‌که بابت سودآوری باشد به خاطر کسب سهم بازار برای صادرات محصولات سودآورتر در آینده مانند خامه و دیگر محصولات لبنی صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: