کد خبر: ۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
نیروهای ارتش عراق در ادامه پیش‌روی‌های خود در مواجهه با گروه تروریستی داعش، موفق شدند آخرین پایگاه این گروه تروریستی در مرکز فلوجه را نیز تحت کنترل خود درآورده و این شهر را به طور کامل پاکسازی کنند.
 منابع نظامی عراقی اعلام کردند که ارتش موفق شد با ورود به دو منطقه الحصی و الجولان در مرکز فلوجه، آخرین مناطق باقی مانده در فلوجه را از داعش پس بگیرد.

منطقه الجولان مهمترین منطقه تحت سلطه داعش در فلوجه بود.

همچنین فرمانده عملیات ارتش عراق اعلام کرد در جریان درگیری‌ها میان ارتش و تروریست‌ها در بخش‌های باقی مانده در اشغال داعش در فلوجه، حدود 1800 داعشی که اکثرا تابعیت عربی و خارجی دارند، کشته شدند.

شهر فلوجه اولین شهری در عراق بود که به دست تروریست‌های داعش افتاد و مهمترین پایگاه داعش در این کشور محسوب می‌شد. گرچه این شهر از شهر دو میلیون نفری موصل، مرکز استان نینوا که همچنان در اشغال داعش است بسیار کوچکتر است اما بافت اجتماعی فلوجه به گونه‌ای است که این شهر را به اصلی‌ترین پایگاه داعش در عراق تبدیل کرده بود.

از سوی دیگر نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق موفق شدند به پیش‌روی‌های چشمگیری در اطراف موصل در شمال این کشور دست یافته و جاده بین‌المللی استان نینوا به استان صلاح‌الدین را تحت کنترل خود درآوردند.

احمد الجبوری، استاندار صلاح‌الدین در این باره گفت: نیروهای عراقی موفق شدند منطقه مکحول در جاده بین‌المللی تکریت-موصل را به کنترل خود در آورند.

وزیر دفاع عراق نیز اعلام کرد درگیری‌های موصل ادامه دارد و ارتش عراق به پیش‌روی‌های چشمگیری در این درگیری‌ها دست یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: