کد خبر: ۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
یک مقام مسئول کارگری معتقد است ذهنیتی که از دیرباز نسبت به کالای ایرانی در ذهن مردم نقش بسته موجب شده تا استقبال از خرید و مصرف کالای ایرانی کمرنگ شود.
ابوالفضل فتح الهی، اظهار کرد: شرایط نامساعدی که هم اکنون برای تولید کشور به وجود آمده تابع مجموعه عوامل به هم پیوسته‌ای است که نبود نقدینگی، سوء مدیریت، عدم تامین مواد اولیه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی از مهمترین آنها به شمار می رود.
ایرانی‌ها چه تصوری از تولید ملی دارند؟

وی ادامه داد: اگر امروز بسیاری از کارخانه‌های ما دچار رکود شده‌اند عوامل متعددی در ایجاد این رکود موثر بوده که بخش اعظمی از آن مربوط به رقابت پذیر نبودن تولید، واردات بی رویه، مشکلات ناشی از استهلاک دستگاه‌ها و فقدان بازاریابی مناسب است.

فتح الهی گفت: متاسفانه برخی گزارشها از آمار واردات قاچاق از مجاری قانونی خبر می‌دهد که اگر مجاری غیر رسمی و غیر قانونی را هم حساب کنیم این ارقام بالا و تکان دهنده خواهد بود.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه کیفیت نازل اجناس ایرانی و عدم رقابت پذیری آن را دلیل رغبت مشتریان به خرید و مصرف کالای خارجی دانست.

وی افزود: متاسفانه از دیرباز ذهنیتی که مردم از جنس ایرانی داشته و دارند این بوده که بی کیفیت و نامرغوب است به نحوی که اکثر تولیدات داخلی از جمله لباس عمدتا با مارک خارجی عرضه شده است در حالی که بسیاری از کالاهایی که مردم مصرف می‌کنند جنس ایرانی دارد و تنها به اسم خارجی فروش می‌رود.

وی ادامه داد: تجاری که هم اکنون از چین کالا وارد می‌کنند به جای وارد کردن کالاهای درجه یک اکثرا اجناس با قیمت نازل و بسیار ارزان را به کشور می‌آورند تا پرداختهای کمتری داشته باشند در حالی که این مساله موجب شده تا اجناس چینی بنجول و درجه سه و چهار وارد کشور شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری، جنس ایرانی در مقابل جنس چینی قیمت تمام شده بالایی دارد و برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست چون باید هزینه بالایی بابت تهیه مواد اولیه و حامل‌های انرژی بپردازد به همین دلیل از هزینه‌های جانبی می‌زند و تولید با کیفیت پایین عرضه می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: