کد خبر: ۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
حمید بقایی ٢٤ مرداد ٩٤ از رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری به اتهام افترا و نشر اکاذیب به دادسرای ویژه روحانیت شکایت کرد
وکیل مدافع حمید بقایی از صدور حکم دادگاه ویژه روحانیت در شکایت موکلش از حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی خبر داد و گفت: «براساس حکم دادگاه، متهم به دو سال حبس تعلیقی و دو سال انفصال از هیأت تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری محکوم شده است».

سیدعادل حیدری درباره رأی پرونده شکایت حمید بقایی از حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی به تسنیم گفت: «بنا نداشتیم تا پیش از قطعیت‌یافتن حکم، این مسئله را رسانه‌ای کنیم؛ اما نمی‌دانیم چگونه برخی رسانه‌ها از آن اطلاع پیدا کردند». 

همچنین «تسنیم» گزارش داده در این پرونده علاوه بر بقایی، حمید رسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز از حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی شکایت کرده است. ١٨ خرداد سال ٩٤ بود که حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از بازداشت‌شدن حمید بقایی، معاون اجرائی رئیس‌جمهور سابق خبر داد؛ نزدیک به یک ماه از بازداشت بقایی گذشته بود که حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی، رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری مدعی شد «بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و در حدود ١٠ کشور خارجی سرمایه‌گذاری کرده است».

 این اظهارنظر اشرفی‌اصفهانی بازتاب‌ زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کرد تا جایی که سازمان بازرسی کل کشور از او خواست اگر اسناد و مدارکی دال بر صحت اظهاراتش دارد در اختیار این سازمان قرار دهد تا رسیدگی شود؛ اما اشرفی‌اصفهانی نه‌تنها سند و مدرکی ارائه نداد، بلکه گفت این ادعا بر‌اساس شنیده‌هایش بوده که با استناد به یکی از مسئولان امنیتی در نهاد ریاست‌جمهوری بیان کرده است.

 این پایان کار نبود و حمید بقایی ٢٤ مرداد ٩٤ از رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری به اتهام افترا و نشر اکاذیب به دادسرای ویژه روحانیت شکایت کرد. بقایی ٢٨ دی سال گذشته با حداقل قرار یعنی قرار کفالت از زندان آزاد شد و هم‌اکنون نیز آزاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: