کد خبر: ۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
بورس اوراق بهادار تهران امروز برای چندمین روز پیاپی افت کرد تا با هزار و ۱۶۰ واحد کاهش پیاپی، آن هم تنها در ۷ روز، رکورد بیشترین کاهش را در سال ۱۳۹۵ بشکند.
در ابتدای معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با ۸۷ واحد رشد مواجه شد، ولی به محض رسیدن به رقم ۷۴ هزار و ۹۰۴ واحد روند نزولی به خود گرفت و تا آستانه کانال ۷۴ هزار و ۶۰۰ واحدی سقوط کرد. اما در پایان معاملات باز هم کمی بالا رفت اما نتوانست کاهش امروزش را جبران کند و در انتها نسبت به روز گذشته با ۱۱۷ واحد کاهش در تراز ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحدی ایستاد.


ارزش معاملات امروز به رقم ۱۵۴ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۷۶ میلیون و ۳۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۹۰۹ نوبت معامله بود.


چند روزی است که روند افت شاخص بورس تهران شدت گرفته به طوری که تنها در ۷ روز گذشته یک هزار و ۱۶۰ واحد سقوط کرده است.


در معاملات امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر را در افت بازار داشت و بعد از آن بانک ملت و سرمایه گذاری سایپا بیشترین نقش را در افت بازار ایفا کردند.


از طرفی صنایع ملی مس ایران گسترش نفت و گاز پارسیان و ماشین سازی اراک از شرکت‌هایی بودند که نماد آن ها بیشترین کمک را به بالا کشیدن شاخص کردند.


در سومین روز از معاملات این هفته سرمایه گذاری سایپا و قند شیرین خراسان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.


فرابورس ایران هم با ۰.۷ واحد کاهش تقریبا هیچ تکانی نخورد و شاخص کل اش ۷۸۹ واحد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: