کد خبر: ۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
فرماندهی عملیات نینوا از درگیری شدید نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش و پیشروی در جنوب موصل خبر داد.
 فرماندهی عملیات نینوا اعلام کرد که نیروهای عراقی روستای خرائب جبر در جنوب موصل، مرکز استان نینوا را آزاد کرده و هم‌اکنون در حال پیشروی به سمت روستای الحاج علی از توابع شهر القیاره هستند.

در حمله نیروهای عراقی چهار خودروی بمبگذاری شده منهدم و 25 تروریست کشته شدند. جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز حملات هوایی را علیه مقرهای داعش در روستای الحاج علی انجام داده و دو کارگاه بمب‌سازی را منهدم کردند.

نیروهای عراقی اخیرا به مقر فرماندهی عملیات نینوا رسیده‌اند تا عملیات بزرگ خود را برای آزادسازی بقیه مناطق نینوا را ازسر بگیرند.

شهر موصل، مرکز استان نینوا و مقر اصلی داعش در عراق محسوب می‌شود که قرار است در عملیات آزادسازی آن نیروهای کرد، ائتلاف ضد داعش، ارتش، عشایر و نیروهای مردمی مشارکت داشته باشند.

همچنین نیروهای عراقی حمله انتحاری داعش با دو خودروی بمبگذاری شده در شهرستان مخمور در جنوب نینوا را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق اعلام کرد که خالد العبیدی، وزیر دفاع ناظر بر روند انتقال یگان‌های لشگر نهم زرهی از بغداد به نینوا است. این اعزام نیرو از سوی نیروهای مردمی محکوم شده چراکه آنها معتقدند درحالی که جنگ برای آزادی فلوجه ادامه دارد، وزارت دفاع نباید نیروهای رزمی را به جای دیگری بفرستد.

العبیدی امروز به شهر سامراء رفت. هدف از سفر وی نظارت بر انتقال این نیروها بوده است. این یگان‌ها اکنون به سامراء رسیده‌اند تا به سمت نینوا حرکت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: