کد خبر: ۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
دکتر واعظی در جلسه بررسی روند تجارت الکترونیک از اقدامات انجام شده در این زمینه مطلع و خواستار تسریع در روند گسترش این کسب و کار در کشور شد.
مسئولان ارشد شبكه پستي به همراه تني چند از مسئولان وزارت ارتباطات و مديران عامل شركاي تجاري در بخش خصوصي در حضور وزير ارتباطات گزارش كاملي از پروژه هاي جديد پست در حوزه تجارت الكترونيك ارائه دادند.
دكتر واعظي در اين جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار داشت: اين فعاليت در دنيا و ايران به سرعت در حال گسترش بوده و تاخير در اين كار زمينه بروز اقدامات موازي و خارج از قانون را فراهم مي نمايد.
وي مهمترين عارضه اين امر را كاهش اعتماد مردم و ايجاد مشكل در كل پروژه دانست و افزود: تدوين مقررات و حمايت از شركت هاي قانوني فعال در اين حوزه كاهش ضرر و زيان مردم و استاندارد سازي فعاليت ها خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود به سياست دولت يازدهم مبني بر حمايت از حضور بخش خصوصي در فعاليت هاي اقتصادي پرداخت و تصريح كرد: دولت قصد تصدي گري در امور را نداشته و همواره سعي بر كوچك سازي داردو برهمين اساس نيز از اين بخش حمايت جدي كرده و اميد وار است با همكاري يكديگر موانع موجود را از سر راه برداشته و از اين طريق به توسعه اشتغال در كشور كمك نمايد.
دكتر واعظي همچنين خواستار تسريع در انجام امور شده و گفت: بايد از تجربيات ديگر كشورها در اين زمينه استفاده كرده و به كارها سرعت بخشيم چرا كه هم اكنون نيز فاصله زيادي با بسياري از كشورهاي دنيا داريم.
در اين جلسه شركت هاي فعال و همكار با پست به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده پرداخته و سرويس هاي نوين طراحي شده در اين همكاري را تشريح نمودند.
همچنين حسن زاده معاون فني مدير عامل نيز در سخناني برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدت تدوين شده در جهت توسعه تجارت الكترونيك در پست را به حاضران ارائه داد.
در جلسه صبح امروز، مديران عامل شركت هاي گليان تصوير، ماها، همگامان(خوش) به عنوان همكاران پست در زمينه تجارت الكترونيك برنامه هاي خود را ارائه داده و از روند فعاليت هايشان گفتند.
در ادامه دكتر قائمي معاون شهردار تهران و رئيس سازمان فناوري اطلاعات شهرداري به عنوان همكار پست در پروژه مليGNAF گزارش كاملي از فعاليت هاي صورت گرفته در اين پروژه ارائه داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: