کد خبر: ۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
تغییر در رژیم غذایی در هر فصلی ضروریست. در ادامه این مطلب از ایران ناز چند ماده غذایی را گردآوری کرده ایم که باید در فصل زمستان به رژیم غذاییمان اضافه کنیم، از جمله:

این مواد غذایی را در زمستان حتماً مصرف کنید

 

تغییر در رژیم غذایی در هر فصلی ضروریست. در ادامه این مطلب از ایران ناز چند ماده غذایی را گردآوری کرده ایم که باید در فصل زمستان به رژیم غذاییمان اضافه کنیم، از جمله:

 

عسل
عسل جایگزینی عالی برای شکر بوده و به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. در طول زمستان بیشتر از آن استفاده کنید، زیرا بدن را گرم نگه داشته و با عفونت ها و ویروس هایی که ممکن است باعث سرماخوردگیشوند مبارزه می کند. هر روز یک قاشق غذاخوری عسل خورده یا آن را با یک لیوان آب گرم یا شیر مخلوط کرده و بنوشید.

 

سبزیجات سبز برگ
گنجاندن سبزی هایی مثل اسفناج در رژیم غذایی ضروریست. اسفناج حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C است. این سبزی برای پوست و مو مفید بوده و برای بدن آهن، پروتئین و مواد معدنی فراهم می کند. جدای از ویتامین های آن، به پیشگیری از آسم هم کمک می کند.

 

سبزیجات ریشه ای
سبزیجاتی مثل هویج، چغندر، شلغم و سیب زمینی نه تنها حاوی مواد مغذی مختلف هستند، بلکه در زمستان هم به وفور یافت می شوند. هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A بوده و برای پوست مفید است، و به مبارزه باسرماخوردگی و دیگر عفونت های شایع کمک می کند.

 

مرکبات
مرکبات به خصوص پرتقال از جمله میوه های فصلی هستند. پرتقال، انگور و نارنگی سرشار از ویتامین C بوده و برای پوست و سوخت و ساز بدن مفید هستند. این میوه ها همچنین با سرماخوردگی مبارزه کرده و مصرف منظم آنها ویروس ها را دور نگه می دارد. فیبر موجود در آنها به کنترل کلسترول هم کمک می کند.

 

سیر
سیر فواید زیادی دارد، به خصوص در زمستان. سیر بدن را در طول زمستان گرم نگه داشته و خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی آن با بیماری های مختلف مبارزه می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: