کد خبر: ۴۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز گفت: از مهمترین مسائل آذربایجان شرقی بحث اشتغال و مسکن و باز شدن این گره‌ها است که اقدامات خوبی انجام شده و حتما باید کامل شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا , حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی، تمدن آذربایجان است و این تمدن که پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

وی ادامه داد: افتخار دارم که امروز در جمع مردم بسیار خوب آذربایجان برای پیگیری مصوبات دور اول سفرها هستم که برخی از این مصوبات به ثمر نشسته و وعده‌ای که به مردم عزیز آذربایجان داده‌ایم، ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد. کارها دنبال می‌شود تا بر زمین نماند و نیاز استان انجام شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان فرهنگی و قطب گردشگری، صنعتی، معدنی و کشاورزی است. ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد و از همه مهمتر جوانان کارآمد و برومندی در این خطه هستند که این استان با حضور آن‌ها می‌تواند کارهای بسیاری رقم زند.

رئیسی گفت: در سفر اول به خاطر وضعیت کرونایی امکان حضور در شهرستان‌ها را نداشتیم اما این بار امکان داریم تا به برخی از شهرها سفر کنیم و ان‌شاءالله در سفرهای بعدی هم خدمت مردم عزیز استان خواهیم رسید. 

وی تاکید کرد: خبرهای خوش بسیاری از آذربایجان شنیده‌ایم و حتما بعد از این نیز خواهیم شنید زیرا مردان و زنان فرهیخته بسیاری در این استان حضور دارند که اهل علم و دانش هستند و با امیدواری تمام شاهد گام‌های بلندی در سطح استان و کشور خواهیم بود. 

وی گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم است، به لطف خدا و به دست جوانان برطرف خواهد شد. در کنار پیگیری مصوبات دور اول، مصوبات دور دوم را هم اعلام می‌کنیم.

 این سفر دو روزه رئیسی و اعضای هیات دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در این یک سال گذشته انجام می‌گیرد. رئیسی در روز نخست حضور خود در تبریز از شهرک صنعتی چرمشهر مایان تبریز و سپس کارخانه ماشین سازی تبریز بازدید خواهد کرد.

دیدار با هنرمندان در مجموعه فرهنگی و ادبی مقبرة الشعراء، دیدار عمومی با مردم تبریز و سخنرانی در ارک تاریخی این شهر، افتتاح راه آهن بستان آباد - تبریز، دیدار عمومی با مردم شهرستان چاراویماق، شرکت در جلسه سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان در تالار جمهوری استانداری و در نهایت شرکت در نشست خبری عمده برنامه های رییس جمهور در این سفر دو روزه است.

 در این سفر بیش از ۱۰ نفر از اعضای هیات دولت و معاونان رییس جمهور حضور دارند و چندین طرح مهم به طور همزمان یا ویدیو کنفرانسی افتتاح می شوند که می توان به بهره برداری از طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ، آبرسانی به میانه و چندین طرح مهم دیگر اشاره کرد.

وی هم‌چنین پس از دیدار با شعرا و هنرمندان از ساعت ۱۷ امروز در محوطه ارک تبریز با مردم آذربایجان شرقی نیز دیدار عمومی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: