کد خبر: ۴۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام (ره) به ما یاد داد که جوگیر نشویم و اگر چیزی درست است پای آن بایستیم. با همین نگاه بود که انقلاب نیز به پیروزی رسید.
به گزارش قلم نیوز، فریدون عباسی در گفت وگو با ایسنا در آستانه سالگرد ارتحال امام (ره)، درباره برجسته‌ترین ویژگی های شخصیتی امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، بیان کرد:  از نظر بنده حضرت امام خمینی (ره) جزو افرادی بود که به دلیل اینکه گناه نمی کرد توانسته بود به حقایقی دست پیدا کند. به عبارت دیگر امام (ره) شخصیت کاریزماتیکی پیدا کرده بود که می توانست از دور روی افراد تاثیرگذار باشد. افراد بدون اینکه امام (ره) را ببینند و یا از نزدیک با وی ارتباط داشته باشند، همین که اسم یا سخن امام (ره) را می شنیدند مرید ایشان می شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: در دستگاه مادی اینها معنایی ندارد. اینکه ما بگوییم کسی از دور می تواند تاثیر بگذارد معنا ندارد. افرادی که ایمان داشته و به فطرت خود توجه می‌کنند می توانند این شخصیت را درک کنند. بنده سال 1355 در روز عاشورا متوجه این موضوع در شخصیت امام (ره) شدم. زمانی که اسم حضرت امام (ره) آمد و پلیس‌ها به صف عزاداران حسینی حمله کردند، عده ای بدون اینکه حتی قبلا اسم امام (ره) را شنیده باشند در مقابله با پلیس‌ها همراه شدند. یکی  می گفت گویا شخصیتی که می گویید فرد خوبی است و گفتند ما هم هستیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سپس طرف شروع کرد به گفتن «درود بر خمینی» و جمعیت بیشتری نیز همراه شدند؛ در حالی که خیلی از این افراد اصلا مقلد امام (ره) نبودند و ایشان را نمی شناختند. ما اینگونه امام را درک کردیم. جملاتی مانند اینکه «شاه باید برود» جمله ای ساده است اما همان موقع می گفتند مگر می‌شود شاه برود؟ امام  می گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد. یا زمان حمله رژیم صدام به ایران حضرت امام فرمودند دزدی آمده سنگی انداخته یعنی می خواهد ببیند در این خانه کسی هست؟ این جملات، جملات عمیقی است و با توکل به خداوند گفته می شود. افرادی که آمریکا را کدخدا می دانند درک نمی کنند که حضرت امام (ره) چه چیزی می گوید.

وی در ادامه تاکید کرد: امام راه دیگری به دنیا نشان داد. ایشان می گفت اگر بر خدا توکل کنید پیروز خواهید شد. ممکن است این توکل لحظه ای نباشد. یکی از مشخصه های امام داشتن صبر بود. حرف درست را می‌زد ولو اینکه تنها می‌ماند. امام به ما یاد داد که جوگیر نشویم. اگر چیزی درست است پای آن بایستیم. برای همین انقلاب پیروز شد. در ابتدا تعداد کم بود، اما چون حرف امام را گوش کردند و بر خدا توکل کردند، پیروز شدند. در جنگ هم همین طور بود. با فرمول های دنیای مادی ما باید زود آتش بس را می پذیرفتیم؛ مانند اتفاق هایی که در جولان و فلسطین افتاد که علی رغم پذیرش آتش بس هنوز مشکل آنان بعد 50 سال حل نشده است.

وی افزود: زمانی که جنگ شد همه رفتند به امام (ره) گفتند که آتش بس را بپذیرید، اما امام گفت اگر جنگ 20 سال طول بکشد ما ایستاده ایم. این نگاه امام مبنای قرآنی دارد. این دیدگاه حضرت امام باید شکافته شود. نسل جدید باید بدانند که شخصیت امام (ره) بر مبنای قرآن شکل گرفته بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: