کد خبر: ۴۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
تحلیلگر ارشد بانک UOB:
تحلیلگر ارشد بانک UOB طی سخنانی پیش بینی کرد که ریزش ارزش یورو در برابر دلار به احتمال زیاد متوقف شده و می توان طی هفته های آتی شاهد افزایش نرخ بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اکو 365، یک تحلیلگر ارشد گروه اقتصادی بانک UOB طی سخنانی گفت که هرگونه ریزش نرخ برابری یورو به دلار (EUR/USD) در شرایط فعلی می تواند منجر به ضرر بیشتر این جفت ارز تمام شود.

«لی یو آن» گفت: ما جمعه هفته گذشته اعلام کردیم که احتمال ریزش سنگین یورو/دلار به زیر محدوده ۱.۰۷۰۰ وجود داشته و حتی می تواند منجر به ریزش نرخ تا حمایت ۱.۰۶۵۰ شود.

وی افزود: ما همچنین به این نکته اشاره کردیم که هرگونه شکست نرخ ۱.۰۷۶۰ به این معناست که یورو از قدرت لازم برخوردار نبوده و این موضوع می تواند منجر به ریزش نرخ برابری یورو به دلار تا سطح ۱.۰۷۰۰ شود. نرخ این جفت ارز به جای ریزش سنگین به زیر محدوده ۱.۰۷۰۰ تا ۱.۰۷۵۸ افزایش یافته و سپس تا ۱.۰۷۰۰ دچار اصلاح شد. پس از آن نرخ با اندکی افزایش به ۱.۰۷۲۴ رسید.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی تاکید کرد: اکنون روند نزولی متوقف شده و به نظر نمی رسد یورو ضعیف تر از این ظاهر شود. ما برای روز دوشنبه انتظار داریم که یورو در محدوده بین ۱.۰۷۰۰ تا ۱.۰۷۵۰ در نوسان باشد.

لی یو آن در خصوص پیش بینی خود از وضعیت جفت ارز یور به دلار طی سه هفته آتی نیز گفت: آخرین تحلیل ما یعنی تحلیل روز جمعه همچنان معتبر بوده و همانطور که اشاره شد، به نظر می رسد فشار فروش یورو که از ۲ هفته پیش به این سو آغاز شده، در همین محدوده متوقف شود. با اینحال، همچنان خطر ریزش نرخ به زیر حمایت ۱.۰۷۰۰ نیز وجود دارد که در اینصورت می توان انتظار ریزش بیشتر تا حمایت بعدی یعنی ۱.۰۶۵۰ را داشت. اما در صورت افزایش نرخ، شکسته شدن مقاومت مهم ۱.۰۷۷۵می تواند منجر به آغاز مسیر صعودی در کوتاه مدت باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: