کد خبر: ۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی:
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از بررسی صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه این فراکسیون خبر داد. عمویی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی در برنامه های خود بر لزوم بهره گیری از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفاه معلمان و اصلاح مسیر طی شده تاکید و به نمایندگان قول بهبود شرایط اداره این صندوق را داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اکو ۳۶۵، ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی با تشریح نشست صبح امروز این فراکسیون گفت: جلسه امروز فراکسیون اکثریت به منظور بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جناب آقای صحرایی تشکیل شد.

وی افزود: در بخش ابتدایی جلسه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به چالش ها اصلی در نظام آموزشی کشور، گفت نظام آموزشی ما از ۵ چالش عمده کیفیت، عدالت، کسری بودجه، ناهماهنگی با تحولات روز و ناپیوستگی در حکمرانی رنج می برد که نیازمند برنامه جامع برای حل این چالشهاست.

عمویی افزود: صحرایی به تشریح چند برنامه فوری خود برای اصلاح برخی از مشکلات آموزش و پرورش، همچون اجرای خوب قانون رتبه بندی و ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه ۱۴۰۲ پرداخت.

سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس انقلاب اسلامی تصریح کرد: اجرایی سازی سند تحول اموزش و پرورش، ارتقای و تقویت جذب در آموزش و پرورش، حفظ مرجعیت دانشگاه فرهنگیان، راه اندازی مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش، تمرکز بر مدرسه محوری، تحول در نظام منابع مالی، از دیگر برنامه های محوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که برای نمایندگان عضو فراکسیون تشریح شد. همچنین چالش ۱۱۸هزار میلیارد تومان بدهی معوق به معلمان نیز از مسائل مطروحه از سوی آقای صحرایی بود.

عمویی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی در برنامه های خود بر لزوم بهره گیری از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفاه معلمان و اصلاح مسیر طی شده تاکید و به نمایندگان قول بهبود شرایط اداره این صندوق را داد.

وی گفت: در این جلسه ۴ نفر از نمایندگان هم نظرات موافق و مخالف خود با برنامه های وزیر پیشنهادی را ارائه دادند. در رای گیری فراکسیون هم با ۷۲ رای مثبت و ۲۵ رای مخالف، حاضران در جلسه فراکسیون، جمعبندی مثبت خود را در خصوص برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: