کد خبر: ۴۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
مسئول کمیته نوجوانان و جوانان فدراسیون دوومیدانی به دنبال اعزام تیم جوانان پس از ۵ سال به رقابت های قهرمانی آسیا گفت: با توجه به رکوردها شانس مدال برای دوندگان قائل نیستیم. وی افزود: متاسفانه فدراسیون دوومیدانی در چند سال گذشته ثبات مدیریتی نداشت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از مهر، رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا بعد از ۵ سال وقفه به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا نیمه خردادماه در کره جنوبی برگزار می‌شود.

تیم دوومیدانی جوانان کشورمان با ۱۳ ورزشکار شامل هشت ورزشکار پسر به نام‌های سینا نجفی (۱۰۰و۲۰۰ متر)، مهدی هفت چشمه (پرتاب چکش)، ارشیا مصدقی (پرش با نیزه)، محمد حسام مظفری (۸۰۰ و۱۵۰۰ متر)، سجاد آقایی (۴۰۰ متر)، محمدرضا ضیایی (پرتاب دیسک)، سمیر اقبالی (۳۰۰۰ متر با مانع) و علی رجبی (پرتاب وزنه) و پنج ورزشکار دختر شامل ملینا اسماعیلی (۱۰۰و۲۰۰ متر)، ملیکا نوروزی (پرتاب چکش)، نازنین فاطمه عیدیان (۴۰۰ متر با مانع)، صبا خراسانی (هفتگانه) و مانا حسینی (پرتاب نیزه) عازم رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا خواهد شد.

قاسمعلی فیروزی مسئول کمیته نوجوانان و جوانان فدراسیون دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت دوندگان اعزامی به این رویداد و شانس کسب مدال توسط نمایندگان کشورمان گفت: ما در دوره قبل این بازی‌ها ۵ مدال کسب کردیم و حتی در سابقه حضورمان در مسابقات قهرمانی آسیا یک بار صاحب ده مدال شدیم اما این بار با این رکوردها در آسیا شانس مدال صد درصدی برای ورزشکاران خودمان قائل نیستیم.

وی افزود: متاسفانه فدراسیون دوومیدانی در چند سال گذشته ثبات مدیریتی نداشت. چند سالی با سرپرست اداره شدیم و دو سال هم که آقای صیامی آمدند و باز هم با تغییر مدیریت روبرو شدیم. همین روند باعث شد تا خیلی به رده‌های سنی پایه توجه نشود.

مربی تیم‌های دوومیدانی کشورمان خاطرنشان کرد: ما خیلی از نظر رکوردی با آسیا فاصله گرفته و ضعیف شده‌ایم. با بررسی رکوردها در سایت فدراسیون جهانی به این نتیجه رسیده‌ایم که ضعیف‌تر شده‌ایم و در حال حاضر ورزشکاران ما در رده‌های ۵ یا ۶ و حتی یکی دو مورد در رده دهم رکوردهای آسیا قرار دارند.

وی ادامه داد: با این شرایط ما از شخص خاصی توقع کسب مدال نداریم. البته این طور هم نیست که امیدی برای کسب نتیجه خوب نداشته باشیم. از بچه‌ها این انتظار را داریم که یک رقابت خوب انجام داده و بتوانند رکوردهای ملی و شخصی خود را ارتقا دهند. ما امیدواریم این نسل از دوندگان جوان آینده ساز رده سنی بزرگسال ما باشند.

فیروزی بیان داشت: فاصله ما به نسبت سالهای قبل با آسیا زیاد شده و نسبت به آن نسل طلایی گذشته از کورس قهرمانی‌ها فاصله گرفته‌ایم. دلیل آن این است که در این سال‌ها به رده سنی پایه توجه نشده و زیاد کار نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر روی همین گروهی که در حال اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا هستند، توجه و سرمایه گذاری شود می‌توانیم امیدوار باشیم که ۴ تا ۶ سال دیگر حداقل ۶ تا ۸ مدال در آسیا بگیریم.

مسئول کمیته نوجوانان و جوانان آسیا در خصوص برنامه فدراسیون به منظور استعدادیابی در این رشته گفت: قصد داریم مسابقات رده سنی نونهالان را برگزار کنیم و امسال ۶۰ نفر و سال بعد هم ۶۰ نفر را انتخاب کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنیم. باید برای این نفرات هزینه شود در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم که ۶ سال دیگر تیم جوانان ما باز هم مدال گرفته و در بین ۶ تیم اول آسیا قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در هر رشته‌ای سرمایه گذاری روی رده سنی پایه صورت نگیرد وضع به همین شکل خواهد شد. اگر کار شود و نگاه ویژه داشته باشیم می‌توانیم به بهبود وضع رشته‌های پایه امیدوار باشیم. مشکل فقط دوومیدانی نیست بلکه معتقدم مسئولین باید روی رشته‌های پایه و رده‌های سنی پایه سرمایه گذاری کرده و بودجه خاصی را برای استعدادیابی در نظر بگیرند تا در آینده در رشته‌های پایه و مدال آور موفق باشیم.

رقابت‌های دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۱۳ الی ۱۷ خرداد ماه سال جاری به میزبانی شهر ییچئون کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: