کد خبر: ۴۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
مسعود همتی گل سفیدی:
معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه آرمان، اظهار کرد: شرکت های بیمه ای با یکدیگر متحد نیستند و حق بیمه های پایینی را به بیمه گذاران اعلام می کنند و وقتی ضریب خسارت آنها بالا می رود ، بیمه مرکزی را تحت فشار قرار می دهند که نظارت خود را افزایش دهد در صورتیکه باید مراقب اعمال خودشان باشند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از چابک آنلاین، در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری با توجه به اهمیت رقابت‌پذیری در بازار بیمه کشور، آیین‌نامه شماره ۹۴ اصلاح شد.

براساس ماده یازدهم که به این آیین‌نامه ۱۰ماده‌ای افزوده شده، موسسات بیمه‌ای موظف شده‌اند تا نرخ حق بیمه درمان با قراردادهای ۲۰هزار نفر یا بیشتر را با حداقل نرخ حق بیمه تعیین شده کمیته تخصصی رعایت کنند.

"مسعود همتی گل سفیدی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: این موضوع چند سال قبل برای قراردادهای تا 10 هزار نفر مطرح شد و شرکت های بیمه ای موظف بودند که حق بیمه قراردادهای بالای 10 هزار نفر را از بیمه مرکزی بگیرند که به نتیجه درستی نرسید.

معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه آرمان، تصریح کرد: اصلاحات جدید هم فرقی نمی کند و شرکت های بیمه ای قسمتی را که برای بیمه مرکزی حائز اهمیت است را تغییراتی می دهند، مثلا تعهدات دندانپزشکی را که شناور بوده به بیمه مرکزی غیر شناور اعلام می کنند و بیمه مرکزی هم یک حق بیمه پایین تری نسبت به بقیه شرکت های بیمه ای به آن اعلام می کند و بعد با یک الحاقیه ، موضوعات را تغییر می دهند که به همین دلیل این طرح هم در نهایت به شکست می رسد.!

همتی گل سفیدی، با اشاره به عدم انسجام شرکت های بیمه ای با همدیگر، افزود: مشکل از خود شرکت های بیمه ای است، نرخ شکنی می کنند و بعد که ضریب خسارت بالا می رود همه را مقصر می دانند و به بیمه مرکزی هم این ایراد را وارد می کنند که نظارت ضعیفی دارد در صورتیکه نرخ شکنی در صنعت بیمه محدود به شرکت بیمه نیست و حتی شرکت های بیمه ای از بزرگ و کوچک و قدیمی و جدید ، برای بیمه گذاران مختلف نرخ شکنی می کنند و قراردادن سقف 20 هزار نفر هم یک درمان موقتی است.

معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه آرمان، گفت: با نظارت های بیمه مرکزی چیزی تغییر نمی کند و شرکت های بیمه ای بارها در سندیکای بیمه گران ایران با یکدیگر توافق امضا کرده اند که در موضوعات نرخ گذاری حق بیمه های درمان هماهنگ عمل کنند اما متاسفانه بازهم یک شرکت بیمه ای ممکن است که این موارد را رعایت نکند.

همتی گل سفیدی، ادامه داد: گاهی شرکت بیمه ای نیاز به پرتفوی دارد و مدیر آن شرکت تحت فشار است و یا دلایل دیگر و همچنین عمر کوتاه مدیریتی در صنعت بیمه یکی از دلایل اینکار است زیرا مدیران به دنبال این هستند که پرتفویی را بگیرند زیرا می دانند که در چند سال آینده که اثرات سود و زیانی آن پرتفوی خود را نشان می دهد در آن شرکت نخواهند بود.

وی، با بیان اینکه تا خود شرکت های بیمه ای با یکدیگر منجسم  و هماهنگ نشوند هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نخواهد داد، گفت: هرسال ضریب خسارت رشته درمان بالاتر خواهد رفت.

معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه آرمان، معتقد است که بسیاری از شرکت های بیمه ای حذف شدن ارز ترجیحی را در محاسبات حق بیمه های خود لحاظ نکرده اند و همین موضوع حداقل 10 درصد ضریب خسارت صنعت بیمه را بالا برده که سال های قبل ضریب خسارت درمان حدود 100 درصد بوده اما سال 1401 به 113 درصد رسید که این نشان می دهد که چیزی تغییر کرده است که یکی از آنها همین حذف ارز ترجیحی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: