کد خبر: ۴۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با اشاره به اینکه سرمایه صحا در ۲ سال آینده به پنج‌هزار میلیارد تومان می‌رسد، از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۵۰ میلیارد تومان ضمانتنامه به صنایع پیشرفته در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از تسنیم، محسن نادری‌منش امروز در نشست خبری با اشاره اینکه سرمایه صندوق  توسعه صنایع پیشرفته در یک سال و نیم گذشته 10 برابر و به یک‌هزار و 200 میلیارد تومان رسید، گفت: مسیر دایمی افزایش سرمایه صحا در اعتبارات و برنامه‌های بودجه دیده شده است و امیدواریم سرمایه صندوق طی 2 سال آینده به پنج‌هزار میلیارد تومان برسد.

رییس هیات مدیره صحا با بیان اینکه این صندوق بازوی تامین مالی صنایع پیشرفته کشور است، افزود: این صندوق با ارائه تسهیلات، ضمانت نامه و همچنین انجام سرمایه گذاری‌های خطرپذیر از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی حمایت می‌کند. البته یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی برای صنایع پیشرفته و دانش بنیان، سرمایه گذاری خطرپذیر است و این صندوق با همکاری سایر نهادهای تخصصی و دیگر صندوق ها، سه صندوق خطرپذیر را در فرابورس ایجاد کرده است.

نادری منش گفت: این صندوق ها در حوزه الکترونیک با 300 میلیارد تومان اعتبار، در فرآیندهای هایتک شیمیایی با 350 میلیارد تومان و در هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی (با حمایت ایمیدرو) با یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد شده است. علاوه بر این سال گذشته سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خطرپذیر از سوی صحا انجام شد و امیدواریم با اعتباراتی که دریافت می کنیم به پنج هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: صحا با ایجاد و هدایت منابع مالی مختلف به سمت صنایع پیشرفته، از رشد صنعتی، افزایش بهره وری و رقابت پذیری بنگاه‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، خاطرنشان کرد: در سال 1401 نسبت به سال 1400 ارائه تسهیلات و ضمانت‌نامه از سوی صحا سه برابر شد، به طوری که 400 میلیارد تومان تسهیلات و 450 میلیارد تومان ضمانتنامه مصوب شد.

نادری منش خاطرنشان‌کرد: نرخ تسهیلات ارائه شده از سوی صحا بین هشت تا 20 درصد است و بسته به اینکه یک شرکت چقدر به سمت تحقیق و توسعه حرکت کرده باشد، نرخ آن متفاوت خواهد بود. البته این تسهیلات با تنفس 6 ماهه عرضه می شود.

وی اضافه کرد:  از سال گذشته هوشمندسازی خودرو به عنوان یک خط ویژه در صحا تعریف شد و به آن اعتبارات و ضمانت های خاص تعلق گرفت، به طوری که تاکنون طرح های مختلف خودرویی و الکترونیک خودرویی به این صندوق رسیده است. البته با حمایت های پیش بینی شده، صحا بتواند در راستای تولید و گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی و هیبریدی نقش ویژه‌ای ایفا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: