کد خبر: ۴۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
ساعت های زنانه هم مدل های خاص خود را دارند. اما کدام یک از ساعت‌ های مچی در این فصل برای زنان مد هستند؟ در ادامه با تمامی اطلاعاتی که دربارۀ به روز ترین ساعت ها جمع آوری کرده ایم، آشنا خواهید شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از مگ مد، اگرچه، هفته مد برای ساعت ها برگزار نمی شود، اما نمایش های بزرگ جایگزین خوبی برای آن ها هستند. برای مثال، نمایش «Watches & Wonder» هرساله در فصل بهار برگزار می شود. این نمایش اولین بار در سال 1991 اجرا شد. یکی از مبتکران اصلی این نمایش، برند معروف «کارتیه» است.

یکی دیگر از نمایش هایی که ساعت های مد روز را به رخ می کشد، نمایش «Baselworld» است. این نمایش اولین بار در سال 1917 برگزار شد. این نمایش جهانی، هر ساله در بهار اجرا می شود، اگرچه، در سال 2020 و 2021 به دلیل همه گیری کرونا کنسل شد.

این دو نمایش و نمایش های مشابه دیگر مشخص می کنند که در سال پیش رو، چه ساعت های مد روزی در مجله «وگ» خواهند بود. باید گفت که ساعت های مد روز به اندازه لباس یا کفش های مد روز ساده نیستند، زیرا هر برند جهانی سبک منحصر به فردی در محصولات خود دارد و به نفع خواسته های کوتاه مدت، از آن سبک سرپیچی نمی کند.

در سال ۲۰۲۲، ساعت های مد روز زنانه زیر ساخته شده اند:
سبز رنگ
تقویم دار
مینیاتوری
مربعی شکل
جوان پسند

ساعت های سبز

رنگ سبز در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲، به یکی از شیک ترین رنگ ها تبدیل شده است و نه تنها در طراحی ساعت های زنانه ، بلکه در پوشاک نیز توسط تولید کنندگان کیف، کت و کلاه استفاده شده است.

این رنگ در طراحی به شکل های مختلفی استفاده شده است. بعضی ها با آن بند، صفحه و حاشیۀ ساعت را تزئین می کنند. میل به استفاده از رنگ سبز به ویژه در نمایش Watches & Wonder مشهود بود، جایی که برند ‌های جهانی مثل [ رولکس ، هاببلوت ، تگ هویر و ژژ لکولتر ] مدل‌های جدیدی را با طرح‌های مختلف از چمن‌زار تا باتلاق یا زمرد به نمایش گذاشتند.

برای کسانی که نمی توانند زندگی خود را بدون کرنومتر سپری کنند، شرکت رولکس ساعتی با رنگ زرد طلائی همراه با صفحه ای سبز رنگ منتشر کرده است.

بعدها، پس از نمایش های بزرگی که برگزار شد، ساعت‌های سبز رنگ در برند های ارزان‌تر ظاهر شدند. برای مثال، شرکت سوئیسی [ سواچ ] مدل های باتلاقی، نعنایی و رنگ سبز روشن را به کاتالوگ خود اضافه کرد.

ساعت های تقویم دار

این گونه ساعت ها، هم کاربردی و هم شیک هستند. اگر فکر می کنید که این مدل ساعت ها بسیار بزرگ و ضخیم هستند، پس باید ساعت های برند [ بولگاری ] و [ واچرون ] را امتحان کنید. این ساعت ها، باریک، ظریف و همراه با تقویم هستند.

ساعت های مینیاتوری

بهترین مدل ساعت برای زنان لاغر، ساعت مینیاتوری است. این ساعت ها مجددا توسط برند های [ هرمس ] و [ باوم و مرسیه ] به مد معرفی شدند.

ساعت های مینیاتوری جز ساعت های کلاسیک زنان محسوب می شود. به همین دلیل، برند های معروف، این ساعت ها را از کاتالوگشان حذف نکرده اند. می توانید به روز ترین ساعت های مینیاتوری را در برند های [ کارتیه ، شوپارد و سواچ ] پیدا کنید.

ساعت های مربعی شکل

ساعتی با بدنۀ مربعی دقیق و زاویه دار که نشان از جدیت کامل سازنده است. با توجه به طرح، ساعت های مربعی شکل زنانه می توانند قسمتی از استایل های شیک و کژوال شود.

ساعت های زیبا برند [ گس ] با گوشه هایی گرد و سنگ های تزئین شده ای که در اطراف آن به کار برده شده است، سلیقۀ زنان رمانتیک است. چنین ساعتی همراه با کاپشن و دامن بلند، زیبا بنظر می رسد.

ساعت طلائی [ سانتوس ] از برند [ کاریته ] هم می تواند با این لباس ها ست شود. این ساعت، صفحه ای مربعی شکل دارد، اما در عین حال شکلی ساده دارد.

یکی دیگر از برند های لوکس، یعنی برند [ شانل ] مدل خود را ارائه داده است. ساعتی پیچیده همراه با صفحه مربعی شکل کوچک و بندی از جنس پوست گوساله.

تعداد زیادی هم ساعت های مربعی شکل از برند [ دولچه گابانا ] به رنگ های مختلف عرضه شد. رنگ های سبز، آبی و بورگاندی موجود است.

برند های [ آنه کلین، رومانسون و تسوت ] نیز ساعت های مدل مربعی شکل را به قیمت مناسب و ارزان عرضه کرده اند.

ساعت های جوان پسند

ساعت های مد روز برای زنان و دختران نباید فقط شیک و ساده باشند. دنیای مد، مدل های خارق العاده ای دیگری هم دارد که به خوبی با سلیقۀ همه شما سازگاری دارد.

یکی از آن ساعت ها، ساعت مدل جدید شانل J12 X-RAY است که از یاقوت سفید طلائی ساخته شده است.

اما هر کسی توان خرید این ساعت را ندارد، مخصوصا اینکه تنها 12 عدد از این ساعت در جهان وجود دارد. اما این دلیل بر آن نمی شود که نا امید شوید. برند هایی دیگری نیز وجود دارد که ساعت مچی های زنانۀ خارق العاده ای می سازند. برند [ پیاژه ] مثل شانل تصمیم گرفته است تا ساعتی گران بها با صفحه ای گرد عرضه کند. آن ها به دلیل فوق العاده بودن این ساعت، جایزۀ Grand Prix d’Horlogerie de Geneve را دریافت کردند.

در حالی که سایر برند ها در حال آزمایش شکل و طرحایشان هستند، شرکت آمریکاییRGM Watch Company با کالکشن ساعت های زیبای گل دارش همه را به وجد آورده است. این ساعت ها مخصوصا در فصل بهار مناسب دختران جوان و شاداب است.

ساعت های جوان پسند

ساعت های مد روز جوان پسند، می تواند کمی اسپرت هم به نظر برسد. همچنین می تواند به عنوان دست بند تناسب اندام و ساعتی هوشمند نیز استفاده شود.

ساعت های برند [ مایکل کورس ]، برای مثال مدل MK5191 هم گزینه ای مناسبی برای جوانان است. بند این مدل، استیل ضد زنگ است که با لایه ای از پلی اورتان پوشیده شده است.

برای دخترانی که عاشق رنگ های غیر معمول هستند، مدل Bradshaw MK5628 مناسب ترین است. رنگ قهوه ای روشن در این ساعت به کار برده شده است.

ساعت های از مد افتاده

صحبت در مورد مدل های از مد افتاده دشوار است؛ حتی اگر کیف، شلوار یا ساعت باشد. دلیل آن این است که هر استایلی همیشه با نیاز های دنیای مد منطبق نیست. با این وجود، ساعت هایی وجود دارند که از مد افتاده اند:

ساعت های بزرگ

چند سال پیش، مدل های بزرگ نشانۀ داشتن استایلی به روز بود. اما، امروزه اگر این مدل ساعت ها را استفاده کنید، طولی نخواهد کشید تا خود را دور از دنیای مد ببینید. اگر در کالکشن خود هر چیز بزرگی می بینید، وقت آن رسیده است که آن را جایگزین چیز دیگری کنید.

همراه با ظهور ساعت های صفحه کوچک، ساعت های کوچک هم از دنیای مد فاصله می گیرند. این بدان معنی است که ساعتی را که در دستتان به سختی دیده می شود، باید رها کنید. اگر می خواهید مدلی با صفحه کوچک انتخاب کنید، بند آن باید بلند و پهن باشد.

ساعت های بزرگ

البته، برند هایی وجود دارد که بند ساعتشان آنقدر بلند است که چندین بار به دور مچ چرخانده می شود. اگرچه، اوج محبوبیت آن گذشته است.

اما اگر ساعت های محبوبتان این خصوصیات را داشت، عجله نکنید و آن ها را دور نیندازید. دنیای مد چرخه ای است؛ یعنی اینکه مدل هایی که امروز از مد افتاده اند، قطعا در آینده باز خواهند گشت.

ساعت های مچی و استایل لباس پوشیدن

قبل تر به ساعت های زنانه مد روز اشاره کردیم، اما این تمام چیزی نیست که باید بدانید. برای اینکه ظاهرتان مناسب بنظر برسد، مهم است که بدانید چگونه و چه چیزی را با ساعت های مختلف ست کنید. همچنین، باید توانایی انتخاب استایل مورد نظر خود را نیز داشته باشید.

کژوال

استایل کژوال، تقریبا با همه نوع ساعت ست می شود. البته، این برای مدل های اسپرت صدق نمی کند. اما سایر مدل ها را می توانید با این استایل ست کنید.

تجاری

استایل تجاری، بیشتر مناسب ساعت های کلاسیک است. صرف نظر از اینکه دنیای مد چه ساعتی برای ما مناسب می داند، بهترین مکمل یک ظاهر خوب، ساعتی شیک با بندی چرمی است. همچنین این مورد برای ساعت هایی که بند استیل ضد زنگ یا فلزات گران بها دارد هم صدق می کند. نکته مهم این است که لوازم شما باید همیشه شیک بنظر برسد.

مینیمالیسم

استایل مینیمالیستی در دنیای مد لباس، دارای اصالت است. این استایل به شکلی منحصر به فرد با ساعت های کلاسیکی که شکل های غیر معمول و طرحی رنگ دار دارند، ست می شود. اما نباید به هیچ وجه در آن زیاده روی کنید، چرا که برای داشتن ظاهری مینیمالیست باید سلیقه خودتان را داشته باشید.

بوهو و اثنو

بوهو و اثنو، یک استایل بسیار عالی و کمی عجیب و غریب است. اینگونه محصولات، دارای بندی شبیه به درخت و طرح گلی روی صفحه ساعت هستند. محصولات چوبی، معمولا ساعت های کمیابی هستند، اما مدل های طرح دار در اکثر برند ها وجود دارند.

پیژامه و لینن

برای استایل پوشیدن لباس زیر زنانه، دو حالت داریم: ظاهر معمولی و ظاهری لاغر. برای مورد اول، می توانید از ساعت بزرگ استفاده کنید. برای مورد دوم هم می توانید از ساعت های کلاسیک که ضخامت بند متوسط و صفحه ای کوچک دارند، استفاده کنید.

جیپسی

برای استایل جیپسی، ساعتی بند بلند مناسب خواهد بود. این کار، همانند تاثیر چند دستبند بر روی دستتان است. اما به یاد داشته باشید، اینگونه ساعت ها، در حال اضافه شدن به لیست ساعت های های از مد افتاده است. جایگزین آن می تواند ساعت هایی با بند سایز متوسط و چرمی باشد.

گلامور

برای این استایل، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، یک ساعت تزئین شده با الماس است، اما این گزینۀ خوبی نیست. بهتر است تا نگاهی به ساعت های تزئین شده با سنگ های قیمتی بیندازید. همچنین می توانید، هر بندی را که می خواهید انتخاب کنید، اما مناسب ترین آن بندی از جنس طلا یا نقره است.

برند های ساعت مد روز

امروزه، ساعت های زنانه توسط بسیاری از کمپانی ها ساخته می شود. از برند های معروف [شانل، دولچه گابانا، لوییز ویتون] گرفته تا بهترین آن ها یعنی [رولکس و بولگاری]. ما اطلاعتی در مورد ۱۳تا از بهترین برند های ساعت، جمع آوری کرده ایم.

برند های ساعت ارزان قیمت

این دسته، شامل برند هایی است که قیمت محصولاتشان از ۵ تا ۲۰ هزار روبل است.

سواچ

این برند سوئیسی، ساعت های مدل کلاسیک زنانه و مردانه می سازد. اگر به دنبال ساعت های زنانه ارزان قیمتی هستید که برای ۵ سال آینده مناسب باشند، این برند، کاملا شایستۀ شماست. مدل هایی مخصوص نوجوانان نیز وجود دارد که مناسب استایل اسپرت و دارای بندی سیلیکونی است.

کاسیو

کاسیو، یک کمپانی ژاپنی است که ساعت های زنانه و مردانۀ ارزان قیمت تولید می کند. از ساعت های بزرگ گرفته تا کلاسیک و کوچیک. شما می توانید ساعت مچی های قدیمی همراه با قطب نمای دیجیتالی هم در مجموعه های این کمپانی پیدا کنید.

آدریاتیکا

یکی دیگر از برند های سوئیسی است که قیمت ساعت های آن تا ۲۰۰۰۰ روبل هم می رسد. در این کمپانی، می توانید تعداد زیادی از ساعت های زنانه برای استایل تجاری خود پیدا کنید. ساعت هایی با بند چرمی و بافته شده، شکل های مختلفی از صفحه و تعداد زیادی رنگ مختلف در این برند موجود است.

مایکل کورس

با وجود اینکه این برند جز یکی از برند های قدرتمند دنیا است، اما همچنان قادر به ارائه ساعت با هر رنج قیمتی به همه مردم است. یکی از کم یاب ترین مدل این برند، قیمتی بیش از ۲۰۰۰۰ روبل دارد. ساعت هایی بزرگ، شیک، مدل زنانه، خوش دست و… که همه در این برند دیده می شود.

آنا کلین

این برند آمریکایی، به طرز ماهرانه ای قیمت مقرون به صرفه، کیفیت و طراحی جذاب را با هم ترکیب کرده است. همه انواع مدل ها برای زنان بالغ و دختران جوان موجود است.

ساعت های قیمت متوسط

متوسط قیمت ساعت مچی های زنانه، از ۲۰ تا ۵۰_۷۰ هزار روبل است.

مونداین

همانند برند سوئیسی، برند مونداین بیشتر تمایل به تولید مدل های قدیمی و کلاسیک دارد. تمام مدل ها مینیمالیستی هستند.

تیسوت

این کمپانی، هم مدل های کوارتز و هم مکانیکی را ارائه می دهد. مدل مکانیکی گران تر است، اما خیلی کم پیش می آید که مدل کوارتز گران باشد. این مدل تقریبا از ۵۰ تا ۷۰ هزار روبل فروخته می شود.

گس

این برند، مدل های زیادی در رنج قیمتی مختلف دارد. از جمله آن ها، ساعتی با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار روبل و یا قیمت متوسط ۲۰ تا ۳۰ هزار روبل است. یکی از ساعت های آن از استیل خالص و الماس همراه با تقویم و کرنومتر ساخته شده است. سایر مدل ها از چرم، سیلیکون و استیل ساخته شده است.

رولکس

وقتی حرف از گران ترین ساعت ها می شود، اولین برندی که به ذهن خطور می کند، رولکس است. کار مدل های این برند تنها نشان دادن زمان نیست. آن ها همچنین، وضعیت و موقعیت مالی شما را به سایر افراد نشان می دهد. البته، ساعت های این برند قیمت مناسبی دارند؛ قیمت آن ها از ۴۰۰ هزار روبل به بالا است.

کارتیه

ساعت های کارتیه، از کیفیت بالا و ساختاری عالی بهره مند است. درمورد ظاهر آن، می توان به این موارد اشاره کرد: بندی از جنس حیوانات مختلف، فلزات گران بها، الماس های استفاده شده در آن. قیمت محصولات آن از ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار روبل گرفته تا چندین میلیون روبل است.

هرمس

یکی دیگر از برند های ممتاز، هرمس است. اغلب مدل ها، کلاسیک هستند. حتی اگر این کمپانی دست به ساختن ساعتی فراتر از طرح یا شکلی کلاسیک بزند، باز هم ظاهر معمولی خود را حفظ خواهد کرد. اینگونه ساعت ها، مخصوص زنان تاجر موفقی است که دوست ندارند توجه کسی را جلب کنند.

بوم اند مرسیه

در بین ساعت های تولید شده در سوئیس، می توانید مدل هایی به قیمت ۸۰۰ فرانک سوئیس که تقریبا ۶۴ هزار روبل می شود، پیدا کنید. اما، بخش عمده محصولات حداقل ۱۵۰۰ فرانک تخمین زده می شود، یعنی ۱۲۰ هزار روبل. زنان و دختران، در تمامی سنین می توانند مدل مطابق سلیقۀ خود را انتخاب کنند، اما مانند بسیاری از برند های لوکس، برند بوم اند مرسیه بیشتر متمرکز بر ساخت ساعت هایی مخصوص زنان ۳۵ سال تا ۴۰ به بالا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: