کد خبر: ۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
برای ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات، شوینده های گیاهی خانگی می توانند به ریشه کن شدن هر گونه ساس یا حشره که می تواند باعث بیماری شود کمک کنند.

3 مایع ضدعفونی کننده خانگی برای میوه و سبزیجات

برای ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات، شوینده های گیاهی خانگی می توانند به ریشه کن شدن هر گونه ساس یا حشره که می تواند باعث بیماری شود کمک کنند.

با سرکه, نمک, آب لیمو و آب اکسیژنه شوینده گیاهی برای گوشت و سطوح آشپزخانه درست کنید

اجازه ندهید محصولات غیر بهداشتی شما را از داشتن 5 وعده ی غذایی در روز دور کند!

بیش از 9 میلیون نفر سالانه با خوراکی های کثیف بیمار می شوند، بنابر مطالعات اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها میوه و سبزیجات آلوده به باکتری های مضر علت 45% این بیماری ها هستند. و این تنها دلیل برای شستشوی خوراکی ها نیست- در روشهای مرسوم سبز شدن سبزیجات بسیاری از بقایای آفت کش ها وجود دارند.

اجازه ندهید این ارقام شما را از پر کردن ظرفتان با محصولات رنگارنگ محدود کند. 20ثانیه شستشوساده با آب شما را از شر برخی از باکتری ها خلاص می کند،برای شستشو و کشتن دقیق تر میکروب ها شوینده های خانگی می توانند به ریشه کن شدن هر گونه ساس یا حشره که می تواند باعث بیماری شود کمک کنند.

 اما اجازه ندهید این اعداد و ارقام شما را از پر کردن بشقاب تان با میوه های رنگارنگ بترساند.20 ثانیه شستشو با آب شما را از شر بعضی از باکتری ها خلاص می کند، و برای کشتن میکروب های بیشتر، شوینده گیاهی خانگی می تواند وجود هر مشکل و میکروبی را که ممکن است شما را بیمار کند کاهش دهد.

 

شوینده گیاهی فوق العاده ساده برای سبزیجات:

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

2 قاشق غذاخوری سرکه سفید تقطیر شده( در نتیجه تقطیر سفید شده است)

 1فنجان آب سرد در یک بطری اسپری

این مواد را باهم مخلوط کنید و در بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید. وقتی می خواهید میوه یا سبزیجات خود را بشویید از این مایع روی آنها اسپری کنید . قبل از پخت و پز یا سرو کردن آنها را با آب شیر شستشو دهید.

 

شستشوی سبزیجات پربرگ

 1فنجان سرکه سفید مقطر(بدون ناخاصی)

 3فنجان آب 

آب و سرکه را باهم در یک ظرف مخلوط کنید. اجازه دهید سبزیجات حدود 2 دقیقه در آن خیس بخورند. سپس آنها را به خوبی آبکشی کنید.

این شستشو توسط محققان مجله آشپزی برای کشتن 98 درصد از باکتری های موجود در مواد غذایی ابداع شده است.بر طبق گزارش مراکز پیشگیری و درمان بیماری ها CDC این کار برای سبزیجات برگ دار خوب است زیرا این سبزی ها احتمال بیشتری دارند که به باکتری ای کولای , E.coli ( ای کولای یک باکتری گرم منفی از خانواده انتروباکتریاسه و یک ارگانیزم فرصت طلب است که تنها در انسان‌ها، پرندگان و حیوانات اهلی بیماری زا است) نسبت به سایر باکتری ها آلوده شوند. اگر شما می خواهید تعداد بیشتری میکروب را بکشید2 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. مطالعه ایی در مجله حفاظت مواد غذایی پی برد که توانایی سرکه برای از بین بردن باکتری ای کولا ، زمانی که نمک به این محلول اضافه می شود به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

 

میکروب کش همه منظوره

1 بطری اسپری پر از سرکه سفید رقیق نشده

1 بطری اسپری پر از  آب اکسیژنه(پراکسید هیدرژن) رقیق نشده( در داروخانه ها به نام آب اکسیژنه رقیق فروخته می شود)

ابتدا با سرکه سفید رقیق نشده، سپس با آب اکسیژنه رقیق نشده روی مواد غذایی(سبزی، میوه و...) اسپری کنید. و بعد با آبکشی کنید.

 

بنابر مطالعات میکروبیولوژی مواد غذایی شما می توانید از این کشنده های باکتری روی سبزیجات و میوه جات یا گوشت خام برای از بین بردن باکتری ای کولا, لیستریا(باكتری غیر اسپورزا، غیر شاخه دار، منظم، كوتاه، گرم مثبت و بی هوازی )، سالمونلا(سالمونلا باکتری گرم منفی است که در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها معمولاً وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد) استفاده کنید.  شما همچنین می توانید این مخلوط را برای ضدعفونی کردن کانتر (پیشخوان) آشپزخانه هم استفاده کنید. همچنین سرکه و آب اکسیژنه را بر روی سطوح دیگر آشپزخانه اسپری کنید، سپس اجازه دهید تا خشک شود. پس از اسپری کردن سطوح را آبکشی یا خشک نکنید.

 

توجه داشته باشید که این شوینده های گیاهی برخی بقایای آفت کش های همراه با باکتری را از محصولات غیر ارگانیک می زدایند، اما به دلیل اینکه بسیاری از آفت کش ها سیستماتیک هستند, بسیاری از این باکتری ها به درون محصول نفوذ کرده اند، جایی که شما نمی توانید آنها را از بین ببرید. به همین دلیل خرید محصولات ارگانیک تایید شده بسیار حائز اهمیت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: