کد خبر: ۴۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چمران:
رئیس شورای شهر تهران به آتش سوزی روز گذشته میدان گمرک اشاره کرد و گفت: آتش سوزی حادثه غیر مترقبه است اما وقتی ۵ مرتبه اخطار داده می‌شود باید ساختمان ناایمن پلمب شود.

به گزارش قلم نیوز و به نقل از فارس، یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ریاست مهدی چمران آغاز شد.

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به آتش سوزی روز گذشته میدان گمرک اشاره کرد و گفت:آتش سوزی حادثه غیر مترقبه است اما وقتی ۵ مرتبه اخطار داده می‌شود و توجهی به اخطار نمی شود، مشکل آفرین می‌شود. هزینه آتش سوزی را مالک باید پرداخت کند زیرا مالک اقدامات لازم برای ایمنی را انجام نداده بود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید مقابل ساختمان‌هایی که به ایمن سازی توجهی ندارند مانع قرار داد، گفت: وقتی فردی عوارض خود را پرداخت نکند مقابل ساختمانش نیوجرسی قرار می‌دهند اما برای ایمن سازی این کار انجام نمی‌شود.

به اعتقاد چمران،  وقتی سازمان  آتش نشانی شهر تهران ۵ مرتبه به یک مالک  تذکر می‌دهد شهردار منطقه باید آن ساختمان را پلمب کند.

وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت معصومه گفت:  امروز ولادت حضرت معصومه و روز دختر است که به همه بانوان این روز را تبریک می گویم.

به گفته چمران، فردا یکم خرداد نیز روز بزرگداشت ملاصدرا فیلسوف بزرگ اسلامی و همچنین روز بهره وری و بهینه سازی مصرف است که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه به سفر جمعی از اعضای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که مسافت دور زمین را طی کرده‌اند اشاره کرد و  گفت: باید به دلاور مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که مسافت دور زمین را در یک ماه دور زده‌اند تبریک بگوییم.

رییس شورای شهر تهران گفت: در راه سفر این افراد آمریکا سنگ اندازی‌های بسیاری کرد اما این اقدام انجام شد و مقام معظم رهبری خطاب به آنها فرمودند عزیزان به خانه خود خوش آمدید که ما نیز به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌گوییم عزیزان به خانه خوش آمدید.

چمران همچنین گفت: برخی کشورهای عربی سوریه را ترد کرده بودند و اعلام کردند اسد باید برود اما رهبر معظم انقلاب فرمودند اسد باید بماند و اسد ماند و امروز آنها به سمت سوریه می‌آیند و وادادگان داخلی باید از این موضوع درس عبرت بگیرند.

لیست ساختمان های ناایمن اعلام شود

بر اساس این گزارش، مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور در خصوص آتش سوزی روز گذشته میدان گمرک گفت: این حریق در سوله 3000 متر مربعی اتفاق افتاد که تاکنون 5 اخطار گرفته بوده است.بلافاصله پس از آتش سوزی ۲۰۰ آتش نشان در محل حضور پیدا کردند و توانستند پس از چند ساعت عملیات حریق را اطفا کنند.

وی با طرح این سوال که تا کی قرار است در شهرداری تهران به اخطار اکتفا کنیم؟ گفت: در سال ۹۸ مصوبه‌ای به تصویب رسید که در بستر آن مشخص شده است چگونه باید با ساختمان‌های ناایمن برخورد کرد.چرا در ساختمان‌های ناایمن که از ساختمان‌های پر خطر بودند دستور قطع انشعابات نداشتیم؟ این نکته قابل تأملی است که شهرداران مناطق با جدیت موضوع را دنبال کرده و اطلاع رسانی کنند.

بابایی با بیان اینکه تعداد ساختمان های پرخطر شهر کاهش پیدا کرده است،  گفت: اما به ساختمان‌هایی رسیده ایم که علیرغم تذکرات جدی هیچ گونه همکاری ندارند؛ درخواست من از شهرداری تهران این است که بنابر وظیفه قانونی خود لیست این ساختمان‌ها را اعلام کند، این اقدام تشویش اذهان عمومی نیست.

به گفته عضو شورای شهر تهران، پایتخت ۹۶۰ هزار ساختمان دارد که تنها ۹۵ ساختمان وضعیت بحرانی دارند و باید لیست آنها اعلام شود.

 هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهیم تا بگوییم فضایی روی گسل است/ کمترین هزینه را برای اعلام یک فضای ناایمن می‌کنیم

بر اساس این گزارش،  احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور  گفت: هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهیم تا بگوییم فضایی روی گسل است اما کمترین هزینه را برای اعلام یک فضای ناایمن می‌کنیم.

وی به جلسه ای که روز گذشته در خصوص  بررسی مشکلات سوله‌های مدیریت بحران داشتند اشاره کرد و گفت: علیرغم تذکرات شورا و دستورات شهردار تهران، هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد و کار به دست 2  مدیرعامل سپرده شده است.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خودمان سوله‌ها را تحویل می‌گیریم و به سازمان مدیریت بحران تحویل می‌دهیم، این به شرطی است که شرایط برای ورزش شهروندان فراهم شود.

شهرداری در خصوص بلوکه شدن ۲۰ درصد از سهامش در بانک شهر گزارش دهد

همچنین در جلسه امروز شورای شهر نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و  گفت: با توجه به عدم ارائه توضیحات قانع کننده از سوی شهرداری تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل به ویژه ناوگان رو زمینی و تأمین تجهیزات، از شهرداری تهران سوال پرسیدیم و وعده پاسخ یک هفته‌ای داده شد. با گذشت سه هفته از سوال، هنوز هیچ پاسخی از سوی شهردار تهران داده نشده است.

وی در بخش دیگر سخنانش در  خصوص  بلوکه شدن سهام شهرداری تهران در بانک شهر گفت: باید در خصوص بلوکه شدن ۲۰ درصد از سهام شهرداری در بانک شهر گزارش ارائه شود.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سوال شما را انتقال دادم و پیگیری کردیم که هرچه سریع‌تر پاسخ‌ها داده شود.

دستور جلسات امروز شورا

بر اساس این گزارش، نطق پیش از دستور توسط زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران، حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت گرامیداشت روز ملی اهدای عضو، ارائه گـزارش تـوسط ناصـر امـانی عضـو شـورای اسـلامی شـهر تـهران در خصـوص  محـله کوثر  واقع در منطقه12 شهرداری تهران و  بررسی پلاک ثبتی باغات از جمله برنامه های امروز شوراست.

همچنین بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو )،  برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399 » و بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه،  برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399 در دستور کار است.

بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شـرکت تـوسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه، برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399،  بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شرکت سرمایه گذاری شهر،  برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399 » و  بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب، برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399 » از دیگر موضوعاتی است که امروز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: