کد خبر: ۴۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
با آغاز فصل جابه‌جایی و معاملات، تب افزایش قیمت اجاره تا آنجا بالا گرفته است که نه تنها برخی از مستاجران در تمدید قرارداد به مشکل برخورده‌اند بلکه برخی از آنها حتی قادر نیستند واحد جدیدی پیدا کنند که با بودجه و درآمد آنها سازگار باشد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از تجارت نیوز، با آغاز فصل جابه‌جایی و معاملات، تب افزایش قیمت اجاره تا آنجا بالا گرفته است که نه تنها برخی از مستاجران در تمدید قرارداد به مشکل برخورده‌اند بلکه برخی از آنها حتی قادر نیستند واحد جدیدی پیدا کنند که با بودجه و درآمد آنها سازگار باشد.
یکی از مستاجران منطقه ۹ می‌گوید: «خانه ۴۲ متری من که سال گذشته ۵۰ میلیون رهن و سه میلیون تومان اجاره‌بها داشت، امسال تا ۳۰۰ میلیون تومان رهن و هفت میلیون تومان اجاره، افزایش قیمت داشته است؛ از پس آن بر نمی‌آیم و باید دنبال آپارتمان جدیدی بگردم.» 

افزایش اجاره‌بها تنها مختص شهر تهران نیست و ساکنان حاشیه این کلانشهر نیز در این زمینه تجربیات مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند. یکی از ساکنان واحدی نوساز در سعیدآباد شهریار می‌گوید: «سال ۱۴۰۰ آپارتمانی با حدود متراژ ۱۲۰ متر را ۱۵۰ میلیون تومان رهن (کامل) کرده بودیم، سال بعد، یعنی سال ۱۴۰۱ رهن به ۳۵۰ میلیون تومان رسید و مجبور شدیم ماهانه هم سه میلیون تومان اجاره بپردازیم. امسال صاحبخانه گفته باید دوباره ۲۰۰ میلیون تومان روی رهن و یک تا دو میلیون تومان روی اجاره بگذاریم.» 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: