کد خبر: ۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند.

با لیموترش به جنگ آنفلوآنزا نروید

یکی از پزشکان تغذیه معتقد است که مصرف لیموترش تاثیر چندانی برای درمان آنفلوآنزا ندارد.

عرفان پورقبادی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: لیموترش دارای ویتامین سی است که برای مقام کردن بدن در مقابل سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است اما پس از مبتلا شدن فرد به بیماری تاثیر چندانی برای درمان ندارد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم آنفولانزا چیست؟

 

وی افزود: با شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور مردم تمایل زیادی به مصرف لیموترش پیدا کردند که باعث افزایش قیمت آن شد.

 

این پزشک متخصص اضافه کرد: مردم می توانند ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف دیگر خوراکی ها از جمله پرتقال، لیموشیرین و گوجه فرنگی تامین کنند.

با لیموترش به جنگ آنفلوآنزا نروید

 

پورقبادی با بیان اینکه ویتامین سی از جمله ویتامین های محلول در آب است، گفت: برای تامین نیاز بدن به ویتامین سی باید این ویتامین بطور مداوم مصرف شود، چرا که امکان ذخیره آن در بدن وجود ندارد.

 

وی افزود: ویتامین سی همچنین برای رشد و ترمیم بافت های بدن، درمان زخم ها و جای زخم و همچنین ترمیم و حفظ سلامت غضروف های استخوانی، استخوان و دندان ها مفید می باشد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید خوردن ویتامین ث

 

 

این پزشک در رابطه با منابع ویتامین سی گفت: طالبی، مرکباتی همچون پرتقال، نارنج و گریپ فروت، کیوی، انبه، اناناس، توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، هندوانه، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل، اسفناج، کلم پیچ، شلغم تازه، گوجه فرنگی و کدوی حلوایی از جمله مواد سرشار از ویتامین سی هستند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: