کد خبر: ۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: همه محورهای توسعه و پیشرفت در استان سمنان وجود دارد منهای آب، که ان‌شاءالله این عامل مهم در توسعه استان سمنان نیز با تدبیر و کمک دولت تدبیر و امید فراهم می‌شود.
 محمدرضا خباز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان افزود: رئیس‌جمهور در سفر خود به استان سمنان انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را رسماً اعلام و مطرح کردند که انتقال آب دریای خزر به سمنان هم میسر است و هم حتماً اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یک انتخاب نیست، بلکه یک حرکت و امر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تمام مسائل زیست‌محیطی و مشکلات موجود در این بخش با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بررسی شده است.

خباز با اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان هیچ‌گونه مشکل اکوسیستمی نخواهد داشت، ادامه داد: در انتقال آب دریای خزر به استان سمنان پساب‌ها وارد دریا نخواهد شد و با تمهیدات کارشناسانه ای که اندیشیده شده هرگز بر میزان شوری دریا نیز افزوده اضافه نخواهد شد، همچنین تخریب جنگل نیز که بسیاری ادعا می کنند در خلال انتقال آب دریای خزر اتفاق خواهد افتاد، هرگز رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه انتقال آب از منطقه‌ای به منطقه دیگر به زیان اکوسیستم است، گفت: این طرح نه تنها مخالف اکوسیستم نخواهد بود بلکه برای زنده کردن و حیات بخشیدن به منطقه‌ بسیار ضروری است.

استاندار سمنان ادامه داد: سمنان تمام محور‌های توسعه و پیشرفت را دارد، اما آب مطمئن و قابل اطمینان برای جمعیت چهار الی پنج میلیون نفری که بتواند به عنوان استان معین تهران و پایتخت باشد بسیار ضروری و مهم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: