کد خبر: ۴۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا اوایل هفته آینده خبر داد.
صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام صندوق‌های بازنشستگی که تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نسبت به پرداخت مطالبات مشمولان اقدام کردند. هم حقوق بهمن و هم عیدی‌های سال جدید و هم معوقات سنواتی پرداخت شده است. در فرصت مناسب حقوق اسفندماه را هم پرداخت می‌کنند.

وی افزود: فرایند استانی برای کالابرگ را طی کردیم و تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند. مردم می‌توانند تقریباً یک ماه زودتر از زمان واریز نقدی یارانه نسبت به خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیک اقدام کنند.

وزیر تعاون یادآور شد: تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای‌عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد که مشترکات بسیاری را به همراه داشت. در چند مورد هم کار به کارگروه‌های تخصصی واگذار شد. امیدوارم تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مشخص شود.

مرتضوی یادآور شد: تاکید ما بر این است که تبعیضی قائل نشویم و تفاوتی بین کارمندان دولت و کارگران در شرایط مساوی ایجاد نشود. یعنی حداقلی که برای کارمندان دولت پیش‌بینی شده اگر بیشتر از آن برای کارگران پیش‌بینی نکنیم باید به همان حداقل ملتزم باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: