کد خبر: ۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
چادرنشینی کارگران I.T.I ادامه یافت؛
بازنشستگان کارخانه مخابرات را ه دور شیراز (ITI) می‌گویند که با وجود گذشت 11 روز از برپایی چادر در محوطه این کارخانه تعطیل شده، هنوز تکلیف مطالبات معوقه آنها روشن نشده است.
این کارگران که برای گرفتن پاسخ قطعی از مسئولان مربوطه حتی در روزهای تعطیل اخیر به اجتماع آرام صنفی خود ادامه داده‌اند؛ می‌گویند: هنوز مسئولان اداری استان حاضر نشده‌اند تا به آنها  پاسخ روشنی بدهند.

تجمع اعتراضی این گروه از کارگران که تعداد آنها در حدود 300 نفر می‌شود از روز  چهارم خرداد ماه آغاز شده است.

آنها که از جمله واپسین کارگران بازنشسته کارخانه تعطیل شده صنایع مخابراتی راه دور ایران هستند می‌گویند از زمانی تعطیلی این واحد تولیدی در نیمه دوم دهه 80 خورشیدی هنوز مطالبات مربوط به سنوات پایان کار آنها بی‌پاسخ مانده است و در عین حال هیچکدام از نهادهای صنفی کارگران شاغل و بازنشسته این استان نیز نتوانسته‌اند در پیگیری این مطالبات به آنها کمک موثری بکنند.

در این باره یکی از تجمع کنندگان با یادآوری اینکه هفته گذشته شورای تامین استان برای رسیدگی به مشکلات آنها تشکیل جلسه داده بود، افزود: در این جلسه به نماینده کارگران بازنشسته که در واقع ذی‌نفعان اصلی ماجرا هستند؛ اجازه حضور داده نشد و تا به امروز هم هیچ مقام مسئولی از نتیجه این جلسه سخنی نگفته است.

همچنین یکی دیگر از این تجمع کنندگان به ایلنا گفته است: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران در اجرای پروژه کارت‌های هوشمند سوخت نقش کلیدی داشت اما بعد از اتمام این پروژه به تعطیلی کشانده شد و در نتیجه همه ما به این حال روز گرفتار شدیم.

وی افزود: در آنزمان اعلام شد که همه مطالباتی از بابت اجرای طرح هوشمند شدن کارت سوخت به به کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران تعلق می‌گرفت هرگز به طور کامل توسط سفارش دهندگان آن پرداخت نشد.

این کارگر سابق افزود: به این ترتیب امروز کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران با وجود همه ظرفیت‌هایش تعطیل شده و باقیمانده اموال آن نیز از چند سال پیش در گروه بانک ملی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که در این میان کسی حاضر نسیت به سرنوشت مطالبت کارگران بازنشسته آن که هر روز بیش از گذشته با مشکلات مالی مواجه می‌شوند؛ توجهی بکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: