کد خبر: ۴۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: حادثه‌ی آزادراه تهران-شمال در منطقه‌ای رخ داده که در حال بهره‌برداری نبوده و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده می‌کنند ندارد.

شب گذشته خبری مبنی‌بر حادثه‌ای در یکی از تونل‌های آزادراه تهران-شمال و ریزش داربست منتشر شد که طی آن ۱۲ نفر دچار حادثه شده‌اند که به بیمارستان منتقل شده و البته مشکل خاصی برای آنها ایجاد نشده است.

در این راستا سعید شاهسواری -مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال- در گفت‌وگو با ایسنا درباره این حادثه توضیح داد: این اتفاق یک حادثه کارگاهی در منطقه دو بوده که در حال ساخت است و هنوز حتی به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

وی درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: از طرفی بر خلاف آنچه که در برخی رسانه‌ها آمده، این حادثه ریزش تونل نبوده، زیرا تونل‌های این بخش تمام شده است؛ بلکه داربستی در بیرون تونل بسته بودند که بتن بریزند و در اثر در رفتن قالب، یک حادثه کارگاهی رخ داده که چهار نفر از کسانی که در حال ساخت بودند، مصدوم می‌شوند و نه ۱۲ نفر.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: این چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند که دو نفرشان مرخص شده و دو نفر دیگر هم در حال انجام کارهای تکمیلی هستند و به‌زودی مرخص می‌شوند و حال ایشان هم مساعد است. در واقع حادثه شدیدی رخ نداده و حتی شکستگی هم نداشتیم، با وجود زیرنویس تلویزیون که حتی فوتی هم برای این حادثه ذکر کردند.

شاهسواری خاطرنشان کرد: این حادثه در منطقه‌ای رخ داده که در حال بهره‌برداری نبوده است و مقرر شده بهار سال آینده بهره‌برداری شود و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده می‌کنند، ندارد؛ بلکه یک حادثه کارگاهی بوده که در داخل پروژه رخ داده است.

به گزارش ایسنا،  فاز اول و چهارم پروژه آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری رسیده اما فاز دوم آن هنوز تکمیل نشده است؛  پیش از این نیز خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- درباره زمان بهره‌برداری از فاز دوم آزادراه تهران-شمال و تامین ایمنی آن به ایسنا گفته بود: عملیات اجرایی این آزادراه تا پایان سال تمام می‌شود اما اقدامات ایمنی از جمله تاسیسات کنترلی، روشنایی تونل‌ها، جت‌فن‌هایی که باید در تونل‌ها نصب شود و سیستم‌های هوشمند، کمی زمان‌بر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: