کد خبر: ۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
والیبال انتخابی المپیک
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک موفق به شکست چین شد تا آخرین حریف آسیایی خود را نیز شکست داده باشد.
تیم های ملی والیبال ایران و چین در دومین دیدار روز پنجم مسابقات انتخابی المپیک در سالن متروپولیتن توکیو به مصاف یکدیگر رفتند.
ملی پوشان ایران در ست های دوم و چهارم این مسابقه 25 بر 22 و 25 بر 17مغلوب چین شدند، اما در ست های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 19 و 18 بر 16 به پیروزی رسیدند تا تعداد بردهای خود در این رقابت ها را به عدد چهار برسانند.
تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی 10 امتیازی شد و به رتبه دوم جدول این رقابت ها صعود کرد. ایران تا کنون تیم های استرالیا، کانادا، ژاپن و چین را از پیش رو برداشته است و تنها شکست خود را برابر فرانسه تجربه کرده است.
سعید معروف، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف بازیکنان شروع کننده این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران بودند. رائول لوزانو در ادامه این ست از مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری و مهدی مهدی نیز استفاده کرد.
ملی پوشان ایران که در ست نخست این مسابقه 26 بر 24 به پیروزی رسیدند، 15 امتیاز از اسپک، پنج امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و پنج امتیاز از اشتباهات تیم چین به دست آوردند. عملکرد چین در این ست 13 امتیاز از اسپک، یک امتیاز دفاع، دو امتیاز سرویس و هشت امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.
تیم ملی والیبال ایران ست دوم را نیز با ترکیب ست نخست آغاز کرد و در ادامه از مجتبی میرزاجانپور، حمزه زرینی و مهدی مهدوی نیز استفاده کرد.
در ست دوم چین 25 بر 22 فاتح میدان بود که این تیم 15 امیتاز از اسپک، دو امتیاز دفاع، سه امتیاز از سرویس و پنج امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. ملی پوشان کشورمان به ترتیب 11، 3 و 8 امتیاز از اسپک، دفاع و اشتباهات بازیکنان چین به دست آوردند. ملی پوشان ایران در ست دوم امتیازی از سرویس به دست نیاوردند.
در ست سوم حمزه زرینی از ابتدای ست جای فرهاد قائمی را در زمین مسابقه گرفت و این ترکیب در ست چهارم نیز برای تیم ایران تکرار شد. نتایج این ست ها 25 بر 19 به سود ایران و 25 بر 17 به سود چین شد تا رقابت دو تیم به ست حساس و سرنوشت ساز پنجم کشیده شود.
ملی پوشان ایران ست پنجم این مسابقه را 18 بر 16 به سود خود پایان دادند تا امیدشان برای کسب سهمیه المپیک بیشتر شود. سرمربی چین در آخرین امتیاز درخواست بررسی مجدد صحنه کرد که امتیاز ایران از سوی داوران تایید شد.
شیع ای گوچن سرمربی تیم ملی والیبال چین در ابتدای این دیدار از ترکیب لونگهای چن، چن ژانگ، ران مینگ لی، ویجون ژونگ، شی این گِنگ و کینگ یائو دای استفاده کرد.
کمتر از یکصد تماشاگر ژاپنی برای تماشای این دیدار در سالن حضور داشتند. همچنین حدود 20 نفر از ایرانیان مقیم توکیو برای حمایت از تیم ملی کشورمان به سالن رفته بودند. 
نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای و مناف هاشمی معاون منابع مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان به همراه محمدرضا داورزنی و ضیایی رئیس و نایب رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.
داورانی از کشورهای اسلواکی و بلژیک به عنوان داور اول و دوم قضاوت دیدار ایران و چین را بر عهده داشتند.
تیم های شرکت کننده در رقابت های انتخابی المپیک فردا (جمعه) استراحت دارند و تیم ملی والیبال ایران روز شنبه به مصاف لهستان قهرمان سال 2014 جهان می رود.
تیم ملی والیبال ایران در صورت کسب پیروزی برابر یکی از رقبای باقی مانده (لهستان و ونزوئلا) صعودش به بازی های المپیک قطعی می شود. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: