کد خبر: ۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک - توکیو
تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک ژاپن را شکست داد و در آستانه صعود به المپیک قرار گرفت.
تیم ملی والیبال ایران در یکی از حساس‌ترین بازی های خود در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو در سالن شهر متروپولیتن شهر توکیو به مصاف میزبان رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد تا در آستانه صعود به المپیک قرار بگیرد.

با توجه به نتایج کسب شده در رقابت‌های روز چهارم، این بازی از اهمیت زیادی برای ملی‌پوشان ایران برخوردار بود. تیم ملی ایران قبل از رویارویی با ژاپن برابر استرالیا و کانادا پیروز شد و بازی را به فرانسه واگذار کرد.

ژاپنی ها نیز برابر ونزوئلا پیروز شدند اما برابر چین و لهستان شکست خوردند تا کار برای المپیکی شدن میزبان دشوار شود. ایران و ژاپن تا قبل از دیدار باهم 5 و 3 امتیاز داشتند.

بازی این دو تیم از ساعت 14:45 دقیقه چهارشنبه 12 خرداد با قضاوت "آندری زنوویچ" از روسیه و "فابریزیو پاسکوالی" از ایتالیا آغاز شد.

ست نخست؛ 25-20 ایران

تیم ملی ایران که در این بازی سفید پوش بود بازی را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، عادل غلامی، فرهاد ظریف و میلاد عبادی‌پور آغاز کرد.

اولین امتیاز با دفاع عادل غلامی در برابر "شیمیزو" به دست آمد. امتیاز دوم ایران هم با دفاع فرهاد قائمی کسب شد. با وجود اینکه دو تیم در امتیاز 4 به تساوی رسیدند اما دفاع روی تور ایران نسبت به بازی گذشته برابر فرانسه عملکرد بهتری داشتند و تا این امتیاز موفق به 2 دفاع برابر ژاپن شدند.

موسوی با سه سرویس خوب باعث شد بازی 8 بر 6 به نفع ایران شود و وقت استراحت فنی اول به دست بیاید. با بازبینی صحنه در امتیاز 10 ، امتیاز داده شده به ژاپن تایید نشد و بازی 11 بر 9 به نفع ایران شد.

"ایشی کاوا"ی ژاپنی بازی را به تساوی 12-12 رساند و "شیمیزو" هم سرویس را مستقیما تبدیل به امتیاز کرد تا میزبان یک امتیاز پیش بیفتد. کسب سه امتیاز پیاپی توسط ایران باعث شد "ماساشی" سرمربی ژاپن وقت استراحت بگیرد.

با خطای مهاجم ژاپن امتیاز 16 به ایران رسید. اختلاف امتیاز 3 باز هم ماساشی را مجبور کرد درخواست وقت استراحت کند اما فایده نداشت و ایران 19-15 از حریف پیش افتاد.

توپ‌گیری خوب بازیکنان باعث شد معروف از کارهای سرعتی زیادی استفاده کند و از حریف پیش بیفتد.

در امتیاز 23 مهدوی و میرزاجانپور به جای محمودی و معروف به میدان آمدند.

آبشار محمد موسوی با دفاع ژاپنی‌ها به بیرون رفت و بازی 24 بر 20 شد. در نهایت هم این ست با دفاع ایران در امتیاز پایانی 25—20 به پایان رسید تا ملی پوشان با استفاده از ضعف میزبان در دفاع یک ست پیش بیفتند.

موسوی در ست نخست 5 امتیاز کسب کرد.

ست دوم 25-19 ژاپن

دفاع‌های روی تور ایران در ست دوم هم ادامه داشت و فرهاد قائمی با دفاع روی تور ایران را 3-2 پیش انداخت. آبشار شهرام محودی با برخورد به دست مدافع ژاپن به بیرون رفت تا بازی به تساوی 6-6 برسد.

این بار دفاع بازیکنان ژاپن برابر مهاجم ایران باعث شد امتیاز 8 نصیب ژاپن شود تا دو تیم با امتیاز 8-6 به وقت استراحت فنی اول بروند. شهرام محمودی آبشار خود را به تور زد تا بازی 9 بر 7 شود.

تک دفاع بازیکنان ژاپن برابر موسوی باعث بازی 12 بر 8 برای ژاپن شود و لوزانو وقت استراحت بگیرد. در این وقت استراحت بیشتر صحبت‌های سرمربی تیم ملی با معروف بود.

این وقت استراحت فایده نداشت و ژاپن اختلاف امتیاز را بیشتر کرد و بازی 14 بر 9 شد. خطای دو ضرب معروف بازی را 15-10 به نفع ژاپن کرد.

آبشار "شیمیزو" در زمین ایران با دریافت همراه نشد و امتیاز 16 برای میزبان به دست آمد.

اسپک شهرام محمودی باعث شد اختلاف امتیاز کمتر شود و بازی 17 بر 13 شود اما موسوی آبشار خود را به خارج از زمین زد تا با کسب امتیاز 19 برای ژاپن لوزانو وقت استراحت بگیرد.

بعد از وقت استراحت باردیگر مهدوی و میرزاجانپور برای دفاع روی تور به زمین بیایند.

تیم ملی ایران برخلاف ست اول در ست دوم روی دفاع ضعیف ظاهر شد.

میرزاجانپور بعد از ورودش به زمین با کمک موسوی موفق شد امتیازها را 20-16 کند تا ژاپنی‌ها مجبور به گرفتن وقت استراحت شوند.

ژاپنی‌ها که در ست دوم سرویس‌های خوبی زدند این بار با سرویس کاپیتان خود یعنی شیمیزو بازی را 22 بر 16 به نفع خود کردند.

تیم ملی ژاپن با دفاع میرزجانپور ست را 25-19 به سود خود به پایان رساند.

ست سوم 25-22

دفاع های خوب بازیکنان ژاپن در ست سوم ادامه داشت. عادل غلامی در کار سرعتی خود موفق نبود و با دفاع ژاپن همراه شد تا این تیم 3 بر یک از ایران پیش بیفتد. خطای پاسور ژاپن باعث شد ایران اختلاف امتیاز را کم کند و بازی 6-5 شود.

فرهاد قائمی سرویس خود را به تور زد تا ژاپنی ها به امتیاز 8 برسند و وقت استراحت فنی اول به دست بیاید.

خطای پاسور ژاپن باعث شد بازی به تساوی 10 -10 برسد و با بیرون رفتن آبشار ژاپن، ایران یک امتیاز پیش بیفتد.

دفاع خوب غلامی و عبادی پور ایران را به امتیاز 12 رساند تا با افزایش اختلاف امتیاز ایران و ژاپن سرمربی میزبان در خواست وقت استراحت کند.

سرویس خوب عبادی‌پور در زمین ژاپن با دریافت همراه نشد و بازی 15-11 به نفع ایران شد.

برخلاف ست دوم ایران در ست سوم دفاع های بهتری را انجام داد تا بازی 18-13 به نفع ایران شود. لوزانو بازهم تعویض همیشگی خود را انجام داد و مهدوی و میرزاجانپور را به جای محمودی و معروف به زمنی فرستاد.

سرویس خوب مهدوی به صورت مستقیم تبدیل به امتیاز شد و ایران 6 امتیاز از حریف پیش افتاد و ژاپن درخواست وقت استراحت کرد.

"هوریایاما" توپ خود را به بیرون زد و امتیاز 20 را به ایران داد. عادل غلامی کار سرعتی خود را به بیرون زد و بازی 21-18 شد.این بازیکن در امتیاز 22 بازهم توپ خود را به بیرون زد تا امتیاز این ست 22-20 شود و لوزانو وقت استراحت بگیرد.

آبشار محمودی ایران را 24-21 پیش انداخت و در حالی که ایران می توانست امتیاز 25 را بگیرد بازیکنان ژاپن موفق به دفاع ایران شدند.

در نهایت دفاع موسوی این ست را بانتیجه 25-22 به نفع ایران رقم زد. تیم ملی تا پایان ست سوم 12 بار موفق به دفاع بازیکنان ژاپن شده بود.

ست چهارم

ملی پوشان در آغاز ست چهارم کمی بی دقت عمل کردند و به همین دلیل 6 بر 3 از حریف عقب افتادند اما عملکرد بازیکنان ایران بعد از وقت استراحت باعث شد بازی به تساوی 6-6 برسد.

امتیاز 8 برای ایران با آبشار شهرام محمودی به دست آمد و تیم ها به استراحت فنی اول رفتند.

دفاع شیمیزو توسط محمود موسوی باعث شد اختلاف امتیاز دو تیم به 2 برسد و ماساشی تقاضای وقت استراحت کند.

بعد از این وقت استراحت ژاپنی‌ها امتیازها را جبران کردند و بازی را 11-11 کردند.

با دفاع موسوی و محمودی ایران 14 بر 12 از حریف پیش افتاد. اشتباه زرینی امتیاز 15 را به ژاپن داد اما بازهم بازیکنان ایران بازی را به تساوی کشاندند. با این حال ژاپنی ها موفق شدند که زودتر از ایران به امتیاز 16 برسند.

اسپک شهرام محمودی بازی را 18-17 کرد اما خطای معروف امتیاز 19 را به ژاپن داد. اشتباه بازیکن ژاپن باعث شد بازی 20-19 شود اما بازهم این میزبان بود که زودتر از ایران به امتیاز 21 رسید.

در این ست هم بازیکنان ایران دفاع روی تور خوبی را انجام دادند و در توپ گیری‌ها بهتر عمل کردند.

اسپک حمزه زرینی باعث شد بازی در امتیاز 22 به تساوی برسد. در حالی که ایران موقعیت گرفتن امتیاز 23 را داشت اشتباه بازیکنان ایران باعث شد توپ به زمین ژاپن برگردد و این تیم 23-22 از ایران پیش بیفتد.

دو تیم در امتیاز 24 هم به تساوی رسیدند و لوزانو فرهاد قائمی را به زمین فرستاد. با رسیدن ایران به امتیاز 25 ، سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد.

در امتیازات پایانی دو تیم نزدیک به هم عمل کردند اما در نهایت ایران 27 بر 25 پیروز شد تا در مجموع سه بر یک میزبان را شکست بدهد.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک 13 خرداد به مصاف چین می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: