کد خبر: ۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
من استعفا نمی‌دهم
سرمربی استقلال گفت: از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم برای آنها جام بیاوریم چون این موضوع دلایل زیادی داشت.
پرویز مظلومی در مورد آنچه در تیم استقلال در جریان فصل جاری اتفاق افتاد و همچنین وضعیت ادامه همکاری او با باشگاه استقلال گفت: عذرخواهی می‌کنم از هواداران استقلال که نتوانستیم برای آنها جام بیاوریم چون این موضوع دلایل زیادی داشت. من دو سال با باشگاه استقلال قرارداد دارم. وقتی آمدم 5 هفته به شروع مسابقات لیگ باقی مانده بود. یارگیری خوبی نداشتیم و تمرینات ناقصی پشت سر گذاشتیم. تغییرات زیادی در تیم ایجاد شده بود و بازیکنان جوانی به ترکیب اضافه کردیم.

وی ادامه داد: چون شرایط را می‌دانستم در سال اول قولی به مسئولان برای کسب جام نداده و فقط قول سهمیه آسیا و معرفی چند جوان را داده بودیم که به آن عمل کردم. یک سری جوانان به ترکیب تیم اضافه شدند و ریسکی بود که انجام دادم. من قول سهمیه داده بودم اما تا آخرین لحظه برای قهرمانی تلاش کردیم اما مشکلاتی سر راه ما قرار گرفت و یکسری حواشی به وجود آمد که مانع از قهرمانی ما شد. تیمم 20 هفته صدرنشین لیگ بود و به فینال جام حذفی هم راه پیدا کرد. ما در جام حذفی تراکتورسازی، فولاد و نفت را از پیش رو برداشتیم اما اتفاقاتی افتاد که...

مظلومی تاکید کرد: با اینکه افشارزاده حمایت می‌کرد اما من در استقلال تنها بودم. باشگاهی که می‌خواهد قهرمان شود باید یک مجموعه در کنار آن باشد و برای قهرمانی تلاش کند که من متاسفانه این اتفاق را ندیدم و مشکلاتی پیش رویم قرار داشت. من از ابتدایی‌ترین امکانات سخت افزاری محروم بودم. من از باشگاه تقاضای جی پی اس کردم که مجموع هزینه آن 130 یا 140 میلیون تومان می‌‌شد اما دریغ کردند. بارها گفتم که با این شرایط به مشکل برخواهیم خورد.

وی افزود: ما در ابتدای فصل ریوالدو و کرار را در میانه میدان در اختیار داشتم و بعد از آن اعلام شد بهتر از او را در اختیار من قرار خواهند داد اما... . خانواده کرار در کرج پیش یکی از روستانش بود اما برای بازیکن خارجی سخت است که با این مشکلات بخواهد ادامه دهد و اتفاقاتی که برای او افتاد به این دلیل بود. من به او نیاز داشتم و بعد از او به امید ابراهیمی فشار آوردم. مشکلات مالی مانع از این شد که بازیکنان مورد نظر ما جذب شود. مشکلات مدیریتی باعث شد تا امسال 3 میلیارد هزینه جرایم بازیکنان خارجی شود. پولی که می‌شد با آن تیم را کاملا تقویت کرد اما هزینه‌هایی که باید به تیم تزریق می‌شد برای این مسائل هزینه شد.

مظلومی در ادامه صحبت هایش درباره مصدومیت روزبه چشمی خاطر نشان کرد: روزبه قبل از اینکه به ما ملحق شود در تیم امید چند بازی پشت سر هم انجام داده بود و ما بازیکنی برای جایگزین کردن او نداشتیم. وقتی او را از دست دادیم تمام بار میانه میدان روی دوش امید ابراهیمی افتاد. ما برای جایگزینی کرار یک لیست داده بودیم که نشد. ما مصدومان زیادی هم در این فصل داشتیم. خسرو حیدری، محسن کریمی، رمضانی، عادل شیحی و ... بازیکنانی بودند که مصدومیت شان مانع از این شد تیم کاملی در اختیار داشته باشیم و برای ارنج تیم مشکل داشتم. با تمام این شرایط تیم نتیجه گرفت و توقعات را بالا برد. تیم من 20 هفته صدر بود اما انتقادات زیادی به تیم می‌شد.

وی در مورد اینکه آیا بدنسازی غیراصولی دلیل بر این مصدومیت ها بود، گفت: ما در 5 هفته‌ای که زمان در اختیار داشتیم نمی‌توانستیم بدنسازی مناسبی انجام دهیم. فکر نکنید ما خوابیدیم و به اینجا رسیدیم بلکه همه تلاش کردند اما متاسفانه مشکلات و حواشی به تیم ما ضربه زد. ما عادل شیحی را جذب کردیم اما او هم مصدوم شد و دست‌ما را خالی گذاشت.

مظلومی در واکنش به این موضوع که چرا هیئت مدیره حامی او نبود و بعد از هر شکست و ناکامی گفته م‌ شد احتمالا جابجایی او وجود دارد گفت: موقعی که صحبت‌هایی اینچنینی انجام می‌شود بی‌انگیزگی بین بازیکنان ایجاد می‌کند. بعضی انتقادات از سوی پیشکسوتان به تیم لطمه زده و برخی نیز کمک کرد. آمدیم شکل بازی را در دربی عوض کنیم که آنطور مشکل پیش آمد. من مهره‌هایم را می شناسم. از بیرون می‌گویند فلان. من می دانم باید با توجه به داشته‌هایم تیمم را دفاعی بچینم.

وی که میهمان برنامه نود بود ادامه داد: شما خودتان را جای من بگذارید و اگر هر روز بگویند می‌خواهند جای شما کسی را بیاورد تمرکزتان را حفظ می‌کنید؟ هر روز بازیکنانم می‌گفتند مگر قراردادتان دو ساله نیست؟ من دلیل خیلی چیزها را می‌دانستم اما برای اینکه حواشی ایجاد نشود به آن واکنش نشان ندادم. ما دربی را شکست خوردیم و سه امتیاز عقب افتادیم. هنوز شانس قهرمانی داشتیم اما یکی از اعضای باشگاه و یکی از بازیکنان بزرگ تیم پس از آن به خانه فرهاد مجیدی رفته و تا ساعت 4 صبح به او التماس کردند تا جایگزین من شود. آنها نمی‌دانند مجیدی مثل پسرم بوده و  متعلق به مکتب استقلال است و مثل بعضی ها نیست. من دنبال منافعم در استقلال نبودم و کسانی که این کارها را می‌کنند دنبال منافع خودشان هستند. من قرارداد دارم اما می‌روند با اسکوچیچ صحبت می‌کنند یا از چند وقت پیش با منصوریان صحبت کرده‌اند به همین دلیل است که می‌گویم تنها هستم. در بعضی بازی‌ها ناظران دل شان به حالم می سوخت و می‌دیدند در حال سکته هستم و آب برایم می‌آوردند. دیدید که وقتی قلعه نویی تیم را پنجم یا ششم کرد چه بلایی سرش آوردند؟ مگر او تیم را قهرمان نکرده بود؟ تا کی می‌خواهید مربی را سیبل کنید؟

مظلومی درباره اینکه چرا ویسی به همراه جوانان به قهرمانی رسید اما او می گوید با جوانان فرصت می خواهد و اگر بازیکنان استقلال خوزستان در اختیارش بودند می‌توانست با این تیم قهرمان شود، اعلام کرد: مگر من با مس کرمان و بازیکنان جوانی که این تیم داشت سهمیه نگرفتم؟ اتفاقا کار کردن با جوانان در تیمی بدون حاشیه راحت‌تر است.

وی در مورد اینکه آیا هواداران، تیم را حمایت می کردند گفت: آقایان اگر استقلالی هستید نباید برای‌تان فرق داشته باشد چه کسی روی نیمکت است. تیمم در صدر قرار دارد اما بعد از مساوی می گویند فلان و ... .

مظلومی در مورد اینکه چرا در جام حذفی پنالتی‌ها را به بازیکنان باتجربه نداد، تاکید کرد: چرا آرش برهانی را در یک ربع آخر به زمین فرستادم؟ اگر نمی‌خواستم که پروپیچ را درون زمین نگه می‌داشتم اما در اواخر بازی گفت روحیه برای پنالتی زدن ندارم. نمی دانم رحمتی چه گفته اما ما روی داشته‌های خود حساب کرده بودیم. رمضانی بارها در تمرین پنالتی خود را گل کرده بود.

وی در مورد اینکه چرا رحمتی در تیم نقشش فراتر از یک بازیکن بوده گفت: در تمام تیم‌ها همینطور بوده و از بازیکن بزرگتر و بویژه کاپیتان تیم به عنوان یکی از دستیارانم استفاده می‌کردم. رحمتی هیچوقت در کارهای فنی دخالتی نمی‌کرد و حتی در جلسات فنی تیم متوجه ارنج تیم می‌شد و هیچ وقت درباره ارنج نظر نداد.

مظلومی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی خیلی فعال هستند. در این شبکه‌ها هم حملات زیادی به ما شد اما خیلی‌ها هم موقعیت مرا درک کردند و حمایت کردند. آقایان جهانیان و افشارزاده خیلی حمایت کردند. متاسفانه بعضی انتقادات خیلی غیرکارشناسی بود. شما که در کنار تیم هستید باید حمایت بیشتری داشته باشید و انرژی مثبت دهید. اما صحبت‌هایی که می‌شد ایجاد دوگانگی و مشکل می‌کرد.

وی در مورد اینکه ریوالدو را یکی از بستگانش به تهران آورده یا خیر عنوان کرد: برادرزاده من مجوز مدیربرنامه بودن را ندارد و تنها نقش مترجم مدیربرنامه‌های برزیلی ریوالدو را برعهده داشت.

مظلومی با اشاره به احتمال ادامه همکاری خود با استقلال در صورتی که قهرمان جام حذفی می‌شد، تصریح کرد: من که می گویم دو سال دیگر با باشگاه استقلال قرارداد دارم اما بعد از بازی با ذوب‌آهن با من تماسی گرفته نشد. من از طریق رسانه ها متوجه اخبار می‌شوم. امروز هیئت مدیره جلسه می‌گذارد و امیدوارم اعضای هیئت مدیره کارشناسی شده بررسی کنند که چرا تیمی که صدرنشین بوده اینگونه افت می‌کند.

او در مورد اینکه چرا تیمش در بازی فینال محتاط بازی کرد، گفت: شرایط اینگونه بازی‌ها می‌طلبد با احتیاط بازی کنید اما بعد اینکه گل اتفاقی خوردیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم.

مظلومی در پاسخ به اینکه آیا بین او و صالح اختلاف زیادی وجود داشته گفت: اختلاف نظر باید همیشه باشد. من نفر اول بودم و باید حرف آخر را می‌زدم. یکی از مسائلی که بین ما وجود داشت جمع بندی همگی بود و مشورت می‌کردیم. ما در طول هفته مشورت می‌کردیم و شاید اختلاف نظر داشتیم اما مشکلی با یکدیگر نداشتیم.

مظلومی در مورد اینکه چرا در مورد بحث پیش آمده بین رحمتی و قلعه نویی در بازی تیم‌های استقلال و تراکتورسازی ورود نکرد، اعلام کرد: من سرمربی هستم و همیشه می‌گویم باید احترام سرمربی حفظ شود. خود رحمتی هم از این قضیه ناراحت و پشیمان بود.

وی در مورد اینکه چرا تیمش زیبا بازی نمی‌کرد گفت: یک مربی برای زیبا بازی کردن باید ابزار آن را در اختیار داشته باشد اما بازی‌های بود که فوق العاده  و زیبا بازی کردیم مانند بازی با سپاهان، فولاد، تراکتورسازی در تبریز و ... از این دسته بازی‌ها بودند.

مظلومی در مورد اینکه در نشست هیئت مدیره چه سرنوشتی در انتظار اوست گفت: من از مکتب استقلال هستم. از چهار سال پیش هنوز از باشگاه استقلال طلبکارم اما هیچ وقت در این زمینه صحبتی نکردم. هر وقت به من نیاز داشتند آمدم. من استعفا نمی‌دهم و آینده را می‌بینم. باید کادرفنی‌ام را تقویت می‌کردم اما مصدومیت‌ها و نبود بازیکن خیلی به ما ضربه زد.

وی خاطر نشان کرد: از همه کسانی که ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم و البته کسانی که ما را حمایت نکردند. از کادرفنی، پزشکی، بازیکنان و ... استقلال برای اینکه تلاش داشتند تیم در شرایط خوبی بماند تشکر می‌کنم. من از آقایان پورحیدری و نصرالله عبداللهی تشکر می‌کنم و وقتی آقای پورحیدری بیمار شد ضربه خیلی بزرگی خوردیم. از شخص افشارزاده نیز تشکر می‌کنم. او مدیری است که به تغییرات زیاد اعتقاد ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: