کد خبر: ۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲۶۸ رمزینه سریع پاسخ بر روی ۲۸۲ کتاب درسی درج شده بود گفت: امسال این آمار بیش از دوبرابر شده و ۵۸۶۶ رمزینه بر روی ۷۰۶ کتاب درسی نصب شده است.

حجت الاسلام علی لطیفی درباره نصب رمزینه‌های سریع پاسخ یا همان کیو.آر.کدها بر روی کتب درسی که از سال گذشته آغاز شده بود توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: در سال گذشته، ۲۸۲ کتاب درسی دارای رمزینه‌های سریع پاسخ شدند که امسال به ۷۰۶ کتاب رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۲۲۶۸ رمزینه بر روی ۲۸۲ کتاب درج کردیم که امسال به ۵۸۶۶ مورد رسیده و در واقع علاوه بر رمزینه‌های سال قبل، رمزینه‌های جدیدی به کتب افزوده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تجربه سازمان در زمینه رمزینه‌ها، تجربه‌ای است که باید به مرور تکمیل شود گفت: نیازمند خودارزیابی و بازخوردگیری بیشتری هستیم تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم. این فرایند ادامه دارد و امسال میزان رمزینه‌ها افزایش پیدا کرده و بیشتر از دو برابر شده است.

لطیفی ادامه داد: این رمزینه‌ها محتواهایی افزون بر محتوای کتاب درسی هستند که در قالب محتوای الکترونیک،‌ فیلم،‌ گزارش،‌ کلیپ،‌ موشن گرافی و... تهیه و در شبکه ملی رشد بارگذاری و به کتاب درسی متصل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم از جهت کیفی نیز رمزینه‌ها را تقویت کنیم گفت: آموزش‌وپرورش این مسیر را آغاز کرده و خودمان هم می‌دانیم در سال‌های ابتدایی شاید نتوانیم به حداکثر ظرفیت مطلوب برسیم، اما نهایت سعی و تلاشمان این است که به‌واسطه این ابزار بتوانیم با تنوع‌بخشی به مواد و محتوای آموزشی به لذت‌بخش شدن یادگیری کمک کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: یکی از دلایلی که جامعه احساس می‌کند محتوای آموزشی برایش مفید و نافع نیست به این بر می‌گردد که نوع ارتباطی که معلم و دانش‌آموز با محتوا برقرار می‌کند متناسب و لذت‌بخش نیست. یکی از فواید استفاده از محتوای چندرسانه‌ای این است که به عینی‌تر شدن مضامین برای دانش‌آموزان کمک  کرده و یادگیری برایشان لذت‌بخش‌تر و کاربردی‌تر می‌شود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: