کد خبر: ۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
تست های روانشناسی مختلفی وجود دارد که برای محک زدن رابطه یا طرف مقابل تان است. این بار با یک تست روانشناسی تا حدودی متوجه شوید که رابطه دوران نامزدی تان ابدی یا زودگذر است.


رابطه عاطفی سالم و مطمئن

هر کسی لیاقت این را دارد که یک رابطه عاطفی سالم و مطمئن داشته باشد

 

تست های روانشناسی مختلفی وجود دارد که برای محک زدن رابطه یا طرف مقابل تان است. این بار با یک تست روانشناسی تا حدودی متوجه شوید که رابطه دوران نامزدی تان ابدی یا زودگذر است.

هر کسی لیاقت این را دارد که یک رابطه عاطفی سالم و مطمئن داشته باشد. دوست دارید بدانید رابطه شما با نامزدتان رابطه سالم و درستی است یا نه؟ دوست دارید بدانید آیا می‌شود برای یك رابطه همیشگی و پایدار برنامه‌ریزی کرد؟ این تست را دنبال کنید تا از سلامت رابطه‌تان سردرآورید. پیشنهاد می‌کنیم پاسخ‌هایتان را یادداشت کنید تا زمان امتیازدهی که در انتهای تست چگونگی آن را توضیح خواهیم داد دچار اشتباه نشوید...

روال تست به این صورت است که باید به هر یک از گزینه‌ها با کلمات اغلب، گاهی و هرگز پاسخ دهید.

شخصی که با او در ارتباط عاطفی هستم -اغلب، گاهی یا هرگز- ...
1 - از من در کارهایی که انجام می‌دهم به شدت پشتیبانی می‌کند و برای امتحان کردن کارهای جدید پشتیبان من است.

2 - دوست دارد حرف‌های من را بشنود و به آنچه در ذهن من می‌گذرد گوش کند.

3 - قبل از اینکه یک ماجرای کوچک به یک جنجال بزرگ تبدیل شود درباره موضوعاتی که در رابطه‌مان ایجاد ناراحتی می‌کند با من حرف می‌زند.

4 - نسبت به من سازش‌پذیر است، صلح را ترجیح می‌دهد و دنبال دعوا نمی‌گردد.

5 - درک می‌کند هر یک از ما علایق متفاوتی داریم و باید بتوانیم زمان‌هایی را جدا از هم بگذرانیم.

6 - ترجیح می‌دهد بیشتر با دوستان خودش ارتباط داشته باشیم و با دوستان من برخورد خوبی ندارد.

7 - وقتی سعی می‌کنم کارهایی را که سررشته‌ای در آنها ندارم انجام دهم از من ایراد می‌گیرد.

8 - نسبت به من غیرت بی‌اندازه و غیرمنطقی دارد.

9 - نسبت به من بدبین است و مرا به خیانت متهم می‌کند.

10 - دائم کنترلم می‌کند تا مطمئن شود کارهایی را که مورد انتظار اوست انجام می‌دهم یا نه.

11 - وقتی جر و بحث می‌کنیم و دعوا بالا می‌گیرد وسایل دور و برش را پرت می‌کند یا می‌شکند.

12 - وقتی در موردی با هم اختلاف داریم سعی می‌کند مرا با تهدیدهای کودکانه با خودش موافق کند.

13 - همه کارهای مرا کنترل می‌کند؛ چه کاری انجام می‌دهم، چه کسی را می‌بینم، با چه کسی حرف می‌زنم یا چه لباسی می‌پوشم.

14 - خیلی وقت‌ها باعث می‌شود اعتماد به‌نفسم را از دست بدهم و نسبت به کارهایی که انجام می‌دهم استرس پیدا کنم.

15 - به خاطر مشکلاتی که به وجود می‌آید مرا سرزنش می‌کند و باعث می‌شود احساس حماقت کنم. حتی گاهی مسخره‌ام می‌کند و با القاب تحقیرآمیز صدایم می‌کند.

16 - گاهی احساس می‌کنم هیچ‌کسی دلش نمی‌خواهد جای من باشد.

17 - وقتی عصبانی می‌شود تهدید می‌کند که به خودش یا من آسیب می‌رساند.

18 - موقع دعوا اهل برخوردهای فیزیکی مثل هل دادن است.

19 - وقتی در جمع دوستان یا خانواده حرف می‌زنم نسبت به من بی‌تفاوت است و اصلا به حرف‌هایم توجه نمی‌کند.

20 - مرا وادار به انجام کارهایی می‌کند که به آن مایل نیستم یا انتظار دارد کارهایی به خاطر رابطه‌مان انجام دهم که خارج از توانم است.
 
نحوه امتیازدهی
وقتی به همه پرسش‌ها پاسخ دادید جمع امتیازتان را محاسبه کنید. حواستان باشد که امتیاز پرسش‌های 1 تا 5 برای گزینه اغلب و گاهی منفی است و در جمع کردن امتیازها باید به آن توجه کنید. گام بعدی این است که بفهمید امتیازی که گرفته‌اید چه معنایی دارد. البته از آنجا که این آزمون برای کشور دیگری یا فرهنگ متفاوت طراحی شده ممکن است نمرات آن کمی نیاز به تعدیل داشته باشد و نمره واقعی شما کمی بالاتر یا پایین تر باشد.

علائم هشدار در رابطه زناشویی

امتیاز صفر یا منفی
اگر امتیاز شما صفر یا منفی شده است اصلا نگران نباشید چون در این تست هرچه امتیاز کمتری داشته باشید بهتر است. به نظر می‌رسد رابطه شما با نامزدتان در سالم‌ترین و بهترین حالت ممکن است. پس همچنان به رابطه ادامه دهید و برای ازدواج آماده شوید. البته یادتان باشد هر رابطه سالمی هم به مراقبت نیاز دارد و حفظ آن مستلزم تلاش است. بد نیست گاهی به رابطه دوستان و اطرافیانتان هم توجه کنید. ممکن است آنها در رابطه‌ای ناسالم قرار گرفته باشند ولی از آن بی‌خبر باشند. بهتر است در این موارد قبل از اینکه دیر شود برای راهنمایی‌شان تلاش کنید.
 
امتیاز 1 تا 5
اگر امتیاز شما بین یک تا 5 است یعنی رابطه خوبی دارید ولی احتمالا مواردی در رابطه شما وجود دارد که باید به آن توجه کنید و دنبال اصلاح آن باشید. در غیر این صورت ممکن است همین موارد کوچک به مرور زمان مشکل‌ساز شود. البته الزاما به این معنا نیست که این مسائل هشداردهنده هستند یا رابطه‌تان در خطر است، اما بهتر است حواستان را جمع کنید و فکر اصلاح مسائل کوچک باشید تا مطمئن شوید هیچ مشکل در حال گسترشی رابطه‌تان را تهدید نمی‌کند. بهترین کار این است که با نامزدتان صحبت کنید و او را در جریان چیزهایی که دوست دارید و دوست ندارید قرار دهید. او را هم تشویق کنید درباره خودش حرف بزند. به خاطر داشته باشید برای ساختن یک رابطه عاطفی سالم نحوه تعامل و ارتباط متقابل بسیار مهم است. همچنین خوب است شما هم تا حد امکان در مورد او و تمایلاتش اطلاعات به دست آورید و به بهبود رابطه‌تان کمک کنید.
 
امتیاز 6 تا 10
اگر امتیازتان بین 6 تا 10 است به نظر می‌رسد احتمالا برخی از نشانه‌های هشدار در رابطه شما وجود دارد و احتمالا رابطه چندان سالمی ندارید. این چراغ قرمزها را نادیده نگیرید. بعضی چیزهای کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت در طول زمان به مشکلاتی غیرقابل‌حل تبدیل می‌شوند. درست است که تقریبا هیچ رابطه‌ای عالی و بی‌نقص نیست ولی در یک رابطه سالم هیچ یک از طرفین از دیگری سوءاستفاده نمی‌کند. اگر رابطه‌تان به اندازه‌ای که استحقاقش را دارید خوب و قوی نیست بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.
 
امتیاز 11 تا 50
اگر امتیاز بین 11 تا 50 کسب کرده‌اید شک نکنید علائم هشدار در رابطه شما وجود دارد و احتمالا در معرض رابطه‌ای هستید که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرید. به یاد داشته باشید سوءاستفاده فقط در مورد مسائل مادی و جسمانی نیست. درباره ادامه رابطه‌ای که در آن هستید حتما با یک مشاور صحبت کنید.
 
امتیاز بیشتر از 50
اگر امتیاز شما از 50 هم بیشتر است بعید به نظر می‌رسد احساس خوبی نسبت به رابطه‌تان داشته باشید یا در آن احساس امنیت کنید. یک مشاور خوب و باتجربه می‌تواند راهکارهای سازگار با موقعیت شما در اختیارتان قرار دهد. چه تصمیم به ادامه رابطه دارید و چه می‌خواهید آن را تمام کنید بهتر است سراغ مشاور بروید تا کمکتان کند. به هر حال هر برنامه‌ای برای آینده‌تان داشته باشید مجبور نیستید به تنهایی مشکلتان را حل کنید. یادتان باشد هر کسی لیاقت یک رابطه خوب و سالم را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: