کد خبر: ۳۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: باند غربی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به‌ موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری می‌شود.

خیرالـله خادمی  درباره عملیات اجرایی در قطعه دو آزادراه تهران-شمال توضیح داد: منطقه دو آزادراه تهران-شمال یک ابرپروژه ملی در حوزه آزادراهی کشور است که در ۲۲ کیلومتر مسیر، حدود ۲.۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکی صورت گرفته و با در نظر گرفتن توپوگرافی ویژه و سخت کوهستانی منطقه بسیار عظیم است. بیش از ۷۰ درصد مسیر از تونل تشکیل شده که طول تونل‌های مسیر ۳۷.۲ کیلومتر است و در ۵۹ رشته تونل در باند رفت و برگشت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارها در تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار کشور با توجه به کمبود منابع اعتباری، اولویت‌بندی بخش‌های اجرایی طرح‌ها است، افزود: با همین رویکرد در حال حاضر باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به‌موقع منابع اعتباری و تعهدات طرفین مشارکت تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری شده و به تونل شرقی البرز که در حال حاضر زیر عبور قرار دارد متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: عملیات اجرایی باند شرقی نیز با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منابع مالی قطعه دوم آزادراه تهران‌-شمال، اظهار کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که مقرر شده بخشی از این اعتبار از محل تهاتر اراضی مازاد دولت یا سایر ظرفیت‌های مشخص‌شده در قانون و بودجه بهره گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: