کد خبر: ۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به نظرم موضوع فلسطین و بحث تحریم‌های ظالمانه برخی از کشورها علیه دیگر کشورها از جمله مهمترین مسائلی است که مناسب است، رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با آنها صحبت کند.

سیدرضا صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که به نظر وی رییس‌جمهور روز چهارشنبه بعد از ظهر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به چه مواردی اشاره کند؟ اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل یکی از مهمترین تریبون‌های جهانی و بین‌المللی است و از همین رو شرکت در این مجمع برای روسای جمهور و مقامات کشورهای مختلف یک فرصت مغتنمی است تا از طریق تریبون مجمع عمومی سازمان ملل دیدگاه‌ها و نظرات  کشور خود را بیان و برای افکار عمومی جهان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه ایران در طول ۴۰ سال گذشته توانسته از طریق این تریبون بسیاری از موضوعات و مسائل مورد نظر خود را به مخاطبین جهانی‌اش انتقال دهد، افزود: به نظر می‌رسد که آقای رییس‌جمهور با توجه به شرایط بین‌المللی به برخی از موضوعات در این سخنرانی به صورت ویژه توجه کند.

صدرالحسینی با بیان اینکه به نظرم موضوع فلسطین یکی از موضوعاتی است که مناسب است رئیس جمهور در سخنرانی خود به آن به صورت ویژه اشاره کند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم برخورد صریح و شفاف نهادهای بین‌المللی با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و عدم توجه نهادهایی چون کمیته حقوق بشر سازمان ملل و یا شورای امنیت به موضوع فلسطین همچنان، شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستیم و قطعا تاکید بر مسئله حقوق ملت فلسطین یکی از موضوعات مهم برای تاکید در این نشست است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه موضوع دیگر تحریم‌های ظالمانه‌ای است که برخی از کشورها علیه دیگر کشورها به صورت یکجانبه اعمال می‌کنند، افزود: این تحریم‌های یکجانبه باعث ایجاد خسارت‌ها و لطمات زیادی به مردم این کشورها از جمله  در حوزه دارو و غذا شده است.

صدرالحسینی موضوع تغییرات اقلیمی و شرایط زیست محیطی را از دیگر موضوعاتی دانست که مناسب است رئیس جمهور در سخنرانی خود به آن اشاره کند.

 این  کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین گفت : موضوع حقوق بشر متوازن و عدم برخورد سیاسی و دوگانه با موضوع حقوق بشر از دیگر مواردی است که  پیشنهاد می شود رییس‌جمهور در سخنرانی خود به بر آن تاکید کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: