کد خبر: ۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
اگر پس از یک روز طولانی و خسته کننده دوست دارید تا به دور از سر و صداهای مزاحم در فضایی آرامش بخش استراحت کنید، یک اپلیکیشن نویز سفید می تواند فوق العاده سودمند باشد.

خواب کافی برای سلامت انسان از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. خواب ناکافی مزمن می تواند انسان را در معرض خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، نارسایی قلبی و حتی دیابت قرار دهد. اما همان گونه که خواب ناکافی برای شما مضر است، خواب بیش از اندازه نیز شرایطی مشابه را ایجاد می کند. بنابر نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که هر شب بیش از نه ساعت می خوابند 30 درصد احتمال بیشتری دارد که با مرگ زودرس مواجه شوند. میزان خواب مناسب شبانه بین هفت و هشت ساعت است. خوشبختانه مقوله خواب انسان نیز از پیشرفت فناوری بی نصیب نمانده و اپلیکیشن ها و دستگاه های بسیاری وجود دارند که به یک استراحت شبانه عالی کمک می کنند.

اپلیکیشن White Noise

وقتی فناوری به کمک خواب خوب می آید

اگر پس از یک روز طولانی و خسته کننده دوست دارید تا به دور از سر و صداهای مزاحم در فضایی آرامش بخش استراحت کنید، یک اپلیکیشن نویز سفید می تواند فوق العاده سودمند باشد. گزینه های مختلفی برای اندروید و iOS در دسترس هستند اما اپلیکیشن White Noise بیش از 40 صدای مختلف از امواج دریا تا باران شدید و غیره را ارائه می کند. حتی امکان ساخت ترکیب های شخصی نیز وجود دارد.

میسفیت شاین

وقتی فناوری به کمک خواب خوب می آید

میسفیت شاین یک ردیاب فعالیت کاربر با طراحی زیبا و ساده است که امکان ردیابی خواب را نیز فراهم می کند. این گجت به صورت خودکار زمانی که کاربر به خواب می رود را شناسایی می کند و مدت زمان خواب و این که تا چه حد عمیق بوده است را اندازه گیری می کند. همچنین میسفیت شاین از یک زنگ هشدار برای بیدار کردن کاربر هنگامی که در سبک‌ترین حالت خواب خود قرار دارد، برخوردار است.

اپلیکیشن Calm

وقتی فناوری به کمک خواب خوب می آید

تکنیک های پرورش مغز می توانند اثر قابل توجهی در کمک به خواب انسان داشته باشند. اپلیکیشن Calm شامل راهنمای یک سری جلسه های مدیتیشن می شود که تا 30 دقیقه طول می کشند و می توانند پیش از خواب ذهن انسان را از مشغله های مختلف پاک کنند. از دیگر اپلیکیشن های مفید در این زمینه می توان به Headspace و Buddhify اشاره کرد.

گجت Beddit

وقتی فناوری به کمک خواب خوب می آید

گجت Beddit از جمله محصولات شرکت میسفیت است اما بی نیاز از پوشیدن آن می توانید بر خواب خود نظارت داشته باشید. حسگرهای فوق کوچک این محصول هنگام خواب شبانه بر ضربان قلب و نرخ تنفس نظارت خواهند داشت و از داده های به دست آمده برای بررسی کیفیت خواب شما استفاده می کنند. هنگامی که از خواب بیدار می شوید می توانید اطلاعات ثبت شده را از طریق اپلیکیشن اختصاصی Beddit مشاهده کنید. این اپلیکیشن نمره کلی خواب شما را نشان می دهد و در صورت نیاز توصیه های برای خواب بهتر ارائه می کند.

چراغ بیدارباش فیلیپس

وقتی فناوری به کمک خواب خوب می آید

بیدار شدن از خواب برای بسیاری از ما زجرآور است و از این رو چراغ بیدارباش فیلیپس می تواند بسیار سودمند باشد. این چراغ طلوع خورشید را تقلید می کند و از این رو هرچه طبیعی‌تر می توانید از خواب بیدار شوید. این چراغ پیش از آن که یک هشدار صوتی را به صدا درآورد به آرامی روشن‌تر و روشن‌تر شده و نور بیشتری پخش می کند.

گجت Withings Aura

وقتی فناوری به کمک خواب خوب می آید

این سیستم خواب یک چراغ هوشمند و یک حسگر را ترکیب می کند. چراغ این سیستم با توجه به این که قصد دارید به خواب بروید یا از خواب بیدار شوید طول موج های مختلف نور را منتشر می کند. این مجموعه با یک اپلیکیشن اختصاصی همراهی می شود که می تواند اطلاعاتی مانند ضربان قلب، نرخ تنفس و حرکات صورت گرفته در طول شب را در اختیار کاربر قرار دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: