کد خبر: ۳۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سایت انگلیسی HITC در گزارشی به معرفی ۵ بازیکن خطرناک تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

 به نقل از سایت انگلیسی HITC، انگلیس به رهبری گرت ساوت گیت اولین بازی خود در جام جهانی را مقابل ایران آغاز می کند. شناخت‌ها از تیم ملی فوتبال ایران نسبت به ولز و آمریکا کمتر است ولی با این حال هیچ کس نباید تیم ایران را دست کم بگیرد.

انگلیس باید در تقابل با ایران این ۵ بازیکن را مراقب باشد.

علیرضا جهانبخش – فاینورد

جهانبخش یکی از بازیکنان ایران است که تجربه لیگ برتر را در رزومه خود دارد. هر چند ۱۷ میلیون پوند برای او از سوی برایتون پرداخت شد ولی نتوانست در این تیم خوش بدرخشد. تمایل این وینگر به بازی های دیدنی در تیم ملی را نباید دست کم گرفت. او توانست در لیگ برتر یک گل زیبا و برگردان را وارد دروازه چلسی کند.

شاید بهترین توصیه برای بن چیلول، لوک شاو یا هر کسی که در دفاع چپ انگلیس مقابل ایران بازی می کند این باشد که با حضور علیرضا جهانبخش انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید. جهانبخش اکنون در فاینورد بازی می کند و به دنبال تکرار دوران درخشان خود در آلکمار است.

سردار آزمون – بایر لورکوزن

در طول تابستان ۲۰۲۰، آزمون پس از اینکه از زنیت سن پترزبورگ جدا شد مورد توجه تاتنهام قرار داشت ولی به بایر لورکوزن رفت. او با تایید این موضوع گفت: من از لیون، رم، بایر لورکوزن و تاتنهام پیشنهاد داشتم.

اکنون آزمون که برای اولین بار در یک لیگ بزرگ اروپایی بازی می کند، به دنبال اثبات توانایی های خود است. او از ژانویه گذشته که به لورکوزن پیوسته، در ۱۸ بازی فقط یک گل زده است. با این حال، حرکات سریع و توانایی هوایی او همچنان می‌تواند مشکلات فراوانی را برای دفاع انگلیس در قطر ایجاد کند.

به خصوص وقتی در نظر بگیرید که آزمون، لقب «مسی ایرانی» را به خود اختصاص داده و در ۶۳ بازی ملی، ۴۰ گل به ثمر رسانده است.

مهدی طارمی – اف سی پورتو

شاید ترسناک‌ترین بازیکن فهرست ایران همین بازیکن باشد. فقط کافی است به گلی که طارمی به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا زد نگاه کنید تا متوجه شوید که او چقدر می‌تواند خطرناک باشد. او ماشین گلزنی تیم پورتو است و گل‌های زیادی برای این تیم به ثمر رسانده است.

در مجموع او از زمان پیوستن به پورتو، خط حمله این تیم را مدیریت کرده است و در هر فصل حداقل ۲۰ گل به ثمر رسانده است.

الله یار صیادمنش – هال سیتی

آکون ایلیکالی مالک جدید هال سیتی ترسی از اظهار نظرهای بزرگ درباره بازیکنان خود ندارد. او به وینگر جدید خود یعنی صیادمنش لقب محمد صلاح جدید داد. او در این زمینه گفت: الله‌یار مثل تکه‌ای از جواهرات من است. او بسیار با استعداد است و در حال پیشرفت است. فکر می کنم او می تواند محمد صلاح جدید باشد. من نمی گویم او اکنون چنین است اما می تواند در آینده باشد. وقتی به زمین بازی نگاه می کنید، مردی را می‌بینید که سریع‌تر از بقیه حرکت می کند. مثل این است که در پلی استیشن، بازیکنی وجود دارد که سریع‌تر حرکت می کند و شما او را در بهترین موقعیت ها قرار می دهید. برای من، الله‌یار آن بازیکن است.

کریم انصاری فرد – اومونیا نیکوزیا

این مهاجم خوش سفر نزدیک به ۱۰۰ بازی ملی برای تیم ملی ایران انجام داده است. انصاری فرد حتی در ۳۲ سالگی هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. او پس از یک دوره سخت در ناتینگهام فارست می تواند بار دیگر برابر انگلیسی ها خودش را نشان دهد.

این انصاری فرد بود که در جام جهانی ۲۰۱۸  توانست تنها گل ایران را به پرتغال زد. واضح است که در لحظات پر فشار می توان به او اعتماد کرد.

ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر انگلیس قرار می گیرد و در ادامه برابر ولز و آمریکا صف آرایی خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: