کد خبر: ۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
مایکروسافت و فیسبوک اعلام کرده‌اند که با شراکت یکدیگر یک کابل انتقال داده زیردریایی بسیار طولانی از آمریکا به اروپا می‌سازند
مایکروسافت و فیسبوک از زیراقیانوس کابل اینترنت رد می‌کنند

مایکروسافت و فیسبوک اعلام کرده‌اند که با شراکت یکدیگر یک کابل انتقال داده زیردریایی بسیار طولانی از آمریکا به اروپا می‌سازند. این کابل که از زیر اقیانوس عبور خواهد کرد تلاشی است برای تسهیل انتقال داده در جهان امروز. این کابل که «MAREA» نامیده می‌شود (لغت اسپانیایی به معنای جزر و مد) احتمالا تا پاییز 1396 آماده خواهد شد. کابل مذکور ظرفیت انتقال داده 160 ترابیت بر ثانیه را دارد، رقم خیره کننده‌ای که آن را به پرظرفیت‌ترین کابل زیردریایی که تا به حال در اقیانوس اطلس کشیده شده تبدیل می‌کند.

درک این نکته چندان دشوار نیست که چرا شرکت‌هایی چون فیسبوک و مایکروسافت به دنبال چنین پروژه‌ای رفته‌اند. بدون محاسبه حجم کاربران دو سرویس محبوب شرکت فیسبوک یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ، فقط خود شبکه اجتماعی فیسبوک 1.6 میلیارد کاربر دارد. مایکروسافت همسرویس‌های ابری آژور (Azure cloud services) به حجم عظیمی از انتقال داده نیازمندند و تازه سایر خدماتی چون  Xbox Live ،Bing ،Office و Skypeبماند.

البته این کابل صرفا به مایکروسافت و فیسبوک تعلق ندارد. این کابل را شرکت Telxius شعبه‌ای از شرکت اسپانیایی Telefónica telecommunications مدیریت خواهد کرد و این شرکت ظرفیت اینترنتی این کابل را به شرکت‌های دیگر هم خواهد فروخت.

این کابل از ساحل ویرجینیا به سمت شهر بیلبائو در شمال اسپانیا کشیده خواهد شد.

‌‌‌

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: