کد خبر: ۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
در این تصاویر شاهد گوشی زیبا و جذابی هستیم که از قاب پلاستیکی بهره می‌برد، ظاهر این گوشی در نگاه اول شکل و شمایل Xperia X را در ذهن تداعی می‌کند، البته ناگفته نماند که در گوشی هوشمند Xperia E5 خبری از سنسور تشخیص اثر انگشت یا دکمه مخصوص شاتر نیست و ترکیب‌بندی کلید‌های این گوشی نیز با اکسپریا اکس تفاوت دارد.

هواداران گوشی‌های هوشمند سونی چشم انتظار رونمایی گوشی هوشمند Xperia E5هستند؛ اما ظاهرا این گوشی ۷ ماهه به دنیا آمده و پیش از رونمایی این گوشی، شاهد انتشار تصادفی تصاویر رسمی Xperia E5 پیش از رونمایی آن از جانب سونی بودیم.

رونمایی سونی از تصاویر رسمی گوشی Xperia E5

با خبر شدیم تصاویر گوشی هوشمند Xperia E5 در حساب‌های رسمی سونی در شبکه‌های اجتماعی بزرگی نظیر فیس‌بوک و توییتر منتشر شد و پس از مدتی سریعا حذف گردید. خوشبختانه بلاگ اکسپریا و جی‌اس‌ام آرِنا سرعت عمل به خرج دادند و از این تصاویر که به نظر می‌رسد اتفاقی منتشر شده‌اند عکس گرفته‌اند.

در این تصاویر شاهد گوشی زیبا و جذابی هستیم که از قاب پلاستیکی بهره می‌برد، ظاهر این گوشی در نگاه اول شکل و شمایل Xperia X را در ذهن تداعی می‌کند، البته ناگفته نماند که در گوشی هوشمند Xperia E5 خبری از سنسور تشخیص اثر انگشت یا دکمه مخصوص شاتر نیست و ترکیب‌بندی کلید‌های این گوشی نیز با اکسپریا اکس تفاوت دارد.

در این تصاویر تاریخ ۱۶ خرداد قید شده است که با این حساب می‌توان حدس زد چشم طرفداران این گوشی نهایتا در این تاریخ به Xperia E5 روشن خواهد شد. در این بین اوایل هفته نیز شاهد نام کد گوشی بودیم که در نتایج وب‌سایت بنچ‌مارک GFXBench به گوشیXperia E5 نسبت داده می‌شد. این گوشی با کد F3311 شناخته شده بود.

اگر بخواهیم به این اطلاعات بنچ‌مارک اعتماد کنیم باید گفت که Xperia E5 از صفحه‌نمایشی با کیفیت 720p بهره می‌برد و به پرازنده مدیاتک MT6735 مجهز است، این گوشی ۱.۵ گیگابایت رم دارد و از ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد، از لحاظ دوربین نیز در این نتایج بنچ‌مارک شاهد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلو گوشی هستیم.

رونمایی سونی از تصاویر رسمی گوشی Xperia E5

به این ترتیب می‌توان گفت Xperia E5 از لحاظ سخت‌افزاری شباهت زیادی به گوشی تازه معرفی شده موتو G4 Play دارد، این گوشی ارزان ترین محصول موتورولا در خانواده G4 است. البته ممکن است این دو گوشی از لحاظ سخت‌افزاری شباهت‌هایی با یکدیگر داشته باشند؛ اما بعید به نظر می‌رسد از لحاظ قیمتی سونی بتواند قیمتی در رده موتو G4 Play برایXperia E5 مشخص کند.

ذکر این نکته نیز لازم است که گفته می‌شود سونی تا سال ۲۰۱۸ میلادی تمامی گوشی‌های خود را با برند X روانه بازار خواهد کرد، به این ترتیب Xperia E5 می‌بایست از این سیاست سونی سرپیچی کرده باشد. در مجموع باید گفت سونی مدتی است کار و کاسبی سکه‌ای در بازار موبایل ندارد و گفته می‌شود که به تازگی واحد موبایل این شرکت به سودآوری رسیده است.

این امر در حالی است که در حال حاضر گوشی‌های Xperia XA Ultra، Xperia XA، Xperia X Performance و Xperia X را برای سال جاری در آستین دارد. با این حساب باید دید Xperia E5در کنار سایر گوشی‌های هوشمند سونی تا چه اندازه خواهد توانست در بازار موفق عمل کند.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: