کد خبر: ۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
والیبال انتخابی المپیک 2016 - ژاپن
رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک از فردا در توکیوی ژاپن آغاز خواهد شد.
رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 از صبح شنبه در شهر توکیوی ژاپن شروع خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران باید برای رسیدن به جمع تیم‌های حاضر در المپیک رودرروی استرالیا، فرانسه، لهستان، ونزوئلا، ژاپن، چین و کانادا قرار بگیرد. تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها همگی مدعیان جدی حضور در المپیک هستند اما با توجه به قانون خاص فدراسیون جهانی والیبال، باید گفت که جدال اصلی این مسابقات برای صعود به آوردگاه المپیک بین تیم‌های آسیایی خواهد بود.

بر اساس قوانین مسابقات ٣ تیم برتر در پایان به اضافه بهترین تیم آسیایی به المپیک خواهند رفت و در حالیکه یک تیم آسیایی اگر در ٣ تیم برتر قرار بگیرد یک تیم دیگر هم از آسیا به المپیک خواهد رفت که به همین دلیل جدال تیم‌های آسیایی حاضر در این رقابت‌ها دارای حساسیت بسیار خاص و بالایی شده است.

در میان آسیایی‌های حاضر در این مسابقات، بدون تردید استرالیا اصلی‌ترین رقیب تیم ملی برای حضور در المپیک است. دوره گذشته این رقابت‌ها ایران با هدایت ولاسکو شانس حضور در المپیک را با شکست مقابل استرالیا از دست داد و این تیم روزها هم بسیار آماده است و از آنجایی که اولین بازی شاگردان لوزانو برای صعود به المپیک باید برابر کانگوروها برگزار شود، قطعاً می‌توان اولین بازی تیم ملی را حساس‌ترین رقابت ایران در این مسابقات نیز قلمداد کرد. استرالیا اگرچه در دوره قبل سد راه ما برای رسیدن به المپیک شد، اما کادرفنی و بازیکنان تیم ملی این باور را دارند که این‌بار نه استرالیا و نه هیچ تیم دیگری جلودار ایران برای حضور در المپیک نخواهد بود و با توجه به انگیزه بالای ملی‌پوشان کشورمان، می‌توان شانس پیروزی تیم ملی در بازی اول را بسیار بالا دانست.

گفتنی است که این چهارمین حضور جدی ایران در مسابقات انتخابی المپیک است که ایران در تمام رقابت‌ها به خاطر یک شکست، یک امتیاز و اختلاف ست‌ها المپیک را از دست داد اما این بار بازیکنان، مربیان و فدراسیون به طور قاطع باور دارند ایران در المپیک ریو حضور خواهد داشت. رائول لوزانو آرژانتینی سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور، شهرام محمودی، مهدی مرندی و فرهاد ظریف را برای شکست طلسم انتخاب کرده است و این بازیکنان بعد از ٣ ماه تمرین جدی حالا منتظر آغاز بازی‌ها هستند.

برنامه بازی های ایران در ژاپن:
* هشتم خرداد ماه
ساعت 5:30 : ایران – استرالیا
* نهم خرداد ماه
ساعت 5:30 : کانادا – ایران
* یازدهم خرداد ماه
ساعت 11 : ایران – فرانسه
* دوازدهم خرداد ماه
ساعت 14:35 : ژاپن – ایران
* سیزدهم خرداد ماه
ساعت 8:15 : ایران – چین
* پانزدهم خرداد ماه
ساعت 11 : لهستان – ایران
* شانزدهم خرداد ماه:
ساعت 5:30 : ایران – ونزوئلا

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: