کد خبر: ۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
سفرهای مردم در هفته گذشته افزایش یافت و بیشترین رشد ترددهای بین ‌استانی نسبت به هفته قبل از این بررسی به مازندران اختصاص یافت.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۱۴تا پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه) یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۲۷۱ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده است.

افزایش سفرهای مردم به مقصد همیشگی/مازندران به صدر برگشت

البته سهم وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای مردم در قیاس با هفته قبل از این گزارش و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شش و ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد در هفته گذشته سفرهای مردم بیشتر شده است.

افزایش سفرهای مردم به مقصد همیشگی/مازندران به صدر برگشت

در هفته گذشته حدود ۹ میلیون و ۳۱۳ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌اند که در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن‌ها، خودروهایی با پلاک  خراسان رضوی، فارس،  مازندران و اصفهان در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است. این تعداد پلاک نیز با افزایش حدود ۷۰۰ هزار تایی نسبت به هفته قبل از این بررسی مواجه شده و رشد سفرهای جاده‌ای را در هفته گذشته نشان می‌دهد.

افزایش سفرهای مردم به مقصد همیشگی/مازندران به صدر برگشت

وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) در کشور نشان می‌دهد که مازندران، اردبیل و زنجان با ۱۵ درصد، ۹ درصد و شش درصد بیشترین افزایش ترددهای بین استانی را نسبت به هفته قبل از این بررسی داشته‌اند و ترددهای بین استانی در هرمزگان، سمنان و بوشهر با کاهش ۱۳ درصدی، ۱۲ درصدی و ۱۰ درصدی مواجه شده است.

افزایش سفرهای مردم به مقصد همیشگی/مازندران به صدر برگشت

قیاس این آمار و ارقام با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز نشان می‌دهد که سفرهای جاده‌ای در استان‌های خراسان شمالی، گیلان، خراسان رضوی و قم به ترتیب ۷۷ درصد، ۶۶ درصد، ۶۵ و ۵۷ درصد رشد یافته است و ترددهای بین استانی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و یزد به ترتیب چهار درصد، پنج، درصد، پنج درصد و شش درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: