کد خبر: ۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران عنوان کرد: با همکاری‌های خوب مجلس و دولت و سازمان نظام پرستاری صحبت‌هایی مبنی بر به کارگیری پرستاران شده و قرار است در کمیسیون اجتماعی مجلس تبصره‌ای اضافه شود تا پرستاران تمدید طرحی و ... به کارگیری شوند.

امین کوهساریان - رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در یک گفتگوی رادیویی اظهار کرد: پرستاران در این ایام کرونایی با از خودگذشتگی در صف اول خدمت حضور داشتند از جمله پرستاران تمدید طرحی که می‌توانستند تمدید طرح نشوند و حضور پیدا نکنند اما با جان فشانی در صف اول مبارزه با کرونا قرار گرفتند.

وی افزود: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد حمایت و توجه به شرایط پرستاران اما متاسفانه نه تنها تا به الان این موضوع محقق نشده بلکه چندی پیش صحبت از عدم تمدید طرح این پرستاران نیز شد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران عنوان کرد: با همکاری‌های خوب مجلس و دولت و سازمان نظام پرستاری صحبت‌هایی مبنی بر به کارگیری پرستاران شده و قرار است که در کمیسیون اجتماعی مجلس تبصره‌ای اضافه شود تا پرستاران تمدید طرحی و حتی پرستاران شرکتی و سایر گروه‌ها نیز به کارگیری شوند.

کوهساریان از کمبود شدید پرستار در کشور انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که هر روز شاهد افتتاح بیمارستان‌های مختلف هستیم، اما توجهی به تأمین زیرساخت نیروی انسانی نشده و همین باعث شده که روز به روز به کمبود تعداد پرستار در کشور اضافه شود.

وی افزود: جریان کرونا هم نشان داد که اگر به موضوع استخدام پرستاران توجه نکنیم در بزنگاه آسیب خواهیم داد و کیفیت ارائه خدمات به مردم پایین خواهد آمد؛ کمااینکه این اتفاق هم افتاد و پرستاران فشار مضاعفی را در ایام کرونا تحمل کردند.

کوهساریان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳۰ هزار پست خالی وجود دارد و علاوه بر لزوم استخدام پرستاران، می‌توان تعدادی از پرستاران تمدید طرحی را در این پست‌های خالی به کارگیری کرد.

همچنین در ادامه، جلیل میرمحمدی - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود تعداد قابل توجهی پرستار در سیستم دولتی سخن گفت و اظهار کرد: علت اول، بازنشستگی تعداد زیادی از پرستاران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است که جایگزینی برای این افراد انتخاب نشده است.

وی افزود: علت دوم اینکه تعداد قابل توجهی از پرستاران به خاطر کرونا دچار از کارافتادگی شدند و آسیب‌شان به حدی جدی بوده که نتوانستند سرکار بروند و یا نتوانستند پرستاری را ادامه دهند اما اینها هم جایگزین نشدند.

میرمحمدی گفت: علت دیگری که در کمبود تعداد پرستاران در کشور بسیار حائز اهمیت است تعداد تخت‌های جدیدی است که احداث و افتتاح شده اما نیروی انسانی مورد نیاز آن از جمله پرستار تأمین نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: با توجه به کمبود شدید پرستار چیزی حدود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور، سازمان امور اداری و استخدامی مکلف به صدور مجوز استخدام پرستاران است و مجلس هم در حال پیگیری این موضوع می‌باشد.

وی با بیان اینکه در مورد نیروهای تمدید طرحی هنوز تصمیمی گرفته نشده گفت: وزارت بهداشت و مجلس موافق استخدام پرستاران هستند و آنچه که مهم است اعطای مجوز استخدام این افراد توسط سازمان امور اداری و استخدامی است.

میرمحمدی استخدام پزشکان را نیز ضروری دانست و افزود: مجلس درخصوص استخدام پرستاران چندین مکاتبه داشته و مطالبه جدی کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: